آشنایی با استاندارد های توزیع کالا در راستای مبارزه با تورم بازار

13 دی 1397 ساعت 12:03

رئیس استاندارد چابهار گفت: دومین دوره آموزشی آشنایی با استاندارد و قوانین استاندارد مرتبط با توزیع کالا و خدمات در شهرستان چابهار برگزار شد.


به گزارش چهاربهاران ناصر جدگال در دومین دوره آموزشی استاندارد سازی توزیع کالا در چابهار اظهار کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه اولین دوره آموزشی آشنایی با استاندارد و قوانین استاندارد مرتبط با توزیع کالا و خدمات در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ دی ماه سالجاری در شهرستان چابهار برگزار شد.
وی با اشاره بین هماهنگی بین اصناف چابهار افزود: روسای اتحادیه های اصناف، مسئولین فروشگاههای زنجیره ای، مسئولین فروشگاههای تعاونی مصرف و کارشناسان دستگاههای اجرای با ارتباط تنگاتنگ می توانند تورم در بازار را کنترل کنند.
رئیس استاتدارد چابهار ادامه داد: پیشرفت های حاصل شده از تاریخچه استاندارد سازی، سیستم های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، مبانی حقوقی استاندارد مرتبط با توزیع کالا و خدمات براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد باعث ترقی و کیفیت بازار خواهد شد.
وی توجه به استاندارد را در اقتصاد بازار مهم برشمرد و تاکید کرد: اگر کالای غیراستاندارد در بازار پخش شود مطمئنا بی نظمی حاصل و ثبات قیمت های متورم خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین دوره های باعث پیشرفت علمی در زمینه استاندارد سازی خواهد شد لذا تلاش می شود تا این جلسات به صورت مستمر برگزار شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452787

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452787/آشنایی-استاندارد-های-توزیع-کالا-راستای-مبارزه-تورم-بازار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir