۱
قصه پر درد جوانان ورزشکار روستاهای جنوب استان؛

رنج ورزشکاران روستایی از عدم امکانات ورزشی/ توسعه ورزش روستایی بهترین راهبرد در کاهش آسیب‌هاست

روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان با وجود استعدادهای بی نظیر در حوزه های مختلف خصوصا بخش ورزش از داشتن حداقل های ورزشی بی بهره هستند و آن گونه که باید و شاید زیرساخت های لازم ورزشی را ندارند و جوانان این دیار از وضعیت کنونی بسیار گلایه مند هستند.
رنج ورزشکاران روستایی از عدم امکانات ورزشی/ توسعه ورزش روستایی بهترین راهبرد در کاهش آسیب‌هاست
به گزارش چهاربهاران، امکانات و تجهیزات به روز ورزشی می تواند نقطه اصلی برای بارور کردن استعدادهای ناشکفته جوانان و نوجوانانی باشد که سرشار از انرژی هستند و با کمترین تجهیزات ویا امکانات ورزشی می توانند استعدادخود را به معرض نمایش بگذارند.

عدم توجه به ورزش در روستاها از سوی مسئولان یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که متاسفانه در حال انجام است چرا که جوانان روستایی به همان اندازه که جوانان شهری از امکانات ورزشی بهره می برند آنان نیز سهم دارند و باید در توزیع امکانات و تجهیزات ورزشی سهیم باشند.

روستاهایی در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد که به جهت دارا بودن پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در زمینه های ورزشی به دلیل عدم فراهم نشدن زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند عزم راسخ مسئولان را می طلبد.

خیلی از جوانان این روستاها از وضعیت موجود و عدم توجه مسئولان شهرستانی و استانی به حوزه ورزش گلایه دارند و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

شدیگ روستایی در شهرستان قصرقند از توابع بخش تلنگ است، روستایی محروم اما جوانان و ورزشکارانی با نشاط و با استعداد که از کمبود فضا و امکانات ورزشی رنج می برند.

کمبود فضاها و امکانات ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در روستاها به شمار می‌رود و به وضوح می‌توان این مشکل و تأثیر مستقیم آن را بر مهاجرت به شهرها مشاهده کرد.

خالد هوت جوان فعال و ورزشکار روستای شدیگ ساخت اماکن ورزشی در روستاها را زمینه‌ساز رشد و شکوفایی ورزش قهرمانی دانست و افزود: توسعه ورزش روستایی بهترین راهبرد در کاهش آسیب‌هاست.

وی ادامه داد: اگر به شکل مناسب اتفاق بیفتد، ورزش مطلوب، احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در انسان افزایش می‌دهد.

این جوان ورزشکار گفت: نگاه حمایتی به ورزش روستایی، فقط مختص مسئولان شهرستانی و استانی نیست و به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان، به ورزشکاران روستایی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

هوت بیان کرد: دو سال پیش تصمیم گرفتیم با همت و تلاش جهادی جوانان و ورزشکار روستا و روستاهای همجوار زیرساختی برای چمن مصنوعی بسازیم بعد از یک هفته تصمیم گیری بدون هیچ سرمایه ای کار را آغاز کردیم روحیه و نشاط جوانان و ورزشکاران سبب شده بود کار را به صورت شبانه روز انجام دهیم.

وی ادامه داد: زمینی که مشاهده می کنید توانستیم به مدت یک ماه زیرساخت آنرا آماده کنیم بعد از آماده سازی زیرساخت پیگیر چمن مصنوعی شدیم و ظرف مدت کوتاهی با مکاتباتی که به دستگاههای مختلف داشتیم چمن این مجموعه را نصب کنیم و بالغ بر دو هزار جوان و ورزشکار فعال در رشته های مختلف علی الخصوص فوتبال در این منطقه با شور و اشتیاق به ورزش می پردازند.

هوت افزود: تامین زیرساخت های ورزشی در روستاها می تواند زمینه شناسایی جوانان مستعد و علاقمند در حوزه ورزش را فراهم کند.

وی در پایان گفت: امکانات و تجهیزات ورزشی باتوجه به عشق و علاقه نوجوانان و جوانان به ورزش جوابگوی نیاز آنان نیست و لازم است مسئولان شهرستانی و استانی برای به ثمر نشاندن استعدادهای جوانان روستایی تلاش لازم را داشته باشند و حمایت کنند.

انتهای پیام/



 
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 452771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *