۰

کاخ سفید: ترامپ دستور کاهش نظامیان آمریکا در افغانستان را صادر نکرده است

یک ­سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی مغایر با گزارش‌های هفته گذشته، اعلام کرد ترامپ دستوری به پنتاگون درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان نداده است.
کاخ سفید: ترامپ دستور کاهش نظامیان آمریکا در افغانستان را صادر نکرده است
به گزارش چهاربهاران، یک ­سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی مغایر با گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج هفت هزار نظامی این کشور از افغانستان اعلام کرد ترامپ چنین دستوری به پنتاگون نداده است.
بلومبرگ گزارش داد گرت مارکوئیس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "رئیس جمهور تصمیم قطعی درباره کاهش حضور نظامی در افغانستان نگرفته و به وزارت دفاع هم برای آغاز فرایند عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان دستوری نداده است."
این بیانیه بعد از گذشت بیش از یک هفته از اظهارات یک مقام دفاعی آمریکا منتشر شد مبنی بر اینکه پنتاگون هفت هزار نیرو از چهارده هزار نیروی خود را از افغانستان خارج می‌کند. رسانه‌ها این خبر را به نقل از این مقام آمریکایی ناشناس بازتاب دادند.
اما ژنرال اسکات میلر، فرمانده آمریکایی نیرو‌های خارجی در افغانستان هفته گذشته اعلام کرد دستوری درباره تغییر سطح نیرو‌ها در این کشور دریافت نکرده است؛ اظهاراتی که شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه آن را تایید کرد.
انتهای پیام/
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 452723
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *