۰

مدارس غیر دولتی و آزاد نماد اصلی مشارکت مردم در امور آموزش/125 مدرسه غیردولتی و 25 آموزشگاه علمی آزاد در چابهار

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش چابهار گفت: حمایت و بستر سازی برای حضور بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا مدارس غیر دولتی و مراکز علمی آزاد،نماد اصلی مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش می باشد.
مدارس غیر دولتی و آزاد نماد اصلی مشارکت مردم در امور آموزش/125 مدرسه غیردولتی و 25 آموزشگاه علمی آزاد در چابهار
حسن نوروزی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد:بیش از هشت هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و آموزشگاه های آزاد چابهار مشغول به یادگیری و تحصیل می باشند.
وی آموزش و پرورش را سرمایه گذاری برای بهره برداری از منابع انسانی دانست و افزود: اصل سازندگی برای نسل آینده تعلیم است که خانواده ها با قرار گرفتن در قالب مدارس غیر دولتی(در بخش خصوصی)، حضور فعال جهت تعلیم و تربیت فرزندانشان را ایجاد می کنند.
وی ضمن اینکه مقوله مشارکت در آموزش و پرورش را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست ادامه داد: باید از تلاش موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی تقدیر کرد چراکه مجموعه مدارس غیر دولتی با حرکت در مسیر قوانین موجود، اجرای سند تحول بنیادین در مدارس را سرلوحه ی امور خویش قرار می دهند.
معاون مدیر کل در خصوص سامانه مشارکتها عنوان کرد: این سامانه به منظور ساماندهی نیروی انسانی ،دسترسی به اطلاعات مدارس وتصریح درامورومسائل مرتبط به مشارکتها برنامه ریزی شده است که نیاز دارد تمامی اطلاعات ازسوی موسسین به صورت واقعی تعریف وبارگذاری گردد.
وی حضور مدارس غیر دولتی در آموزش و پرورش را، نشان بارز مشارکت مردم در امور آموزشی و پرورشی دانست و عنوان کرد: مدیران و موسسان باید با جدیت کامل، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس اجرایی کنند.
نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: مدارس غیر دولتی یکی از بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی می باشند که نقشی اساسی در امر آموزش و پرورش مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین را دارند و بررسی و نظارت بر شرایط کیفی و کمی آن ضروری است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۷
کد مطلب: 452689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *