۰
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار؛

جابجایی کالا از طریق بندر چابهار بهترین موقعیت برای هند و افغانستان

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: تبادلات تجاری میان هند و افغانستان به ویژه کشورهای آسیای میانه را مجاب کرده تا از فرصت استثنایی چابهار در امور بین المللی استفاده کنند.
جابجایی کالا از طریق بندر چابهار بهترین موقعیت برای هند و افغانستان
عبدالرحیم کردی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: توافقنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان مورد تایید نهایی سه کشور بوده و اجرایی شدن آن منافع همه را تامین می کند.
وی با اشاره به حمایت منطقه آزاد از این توافقنامه افزود: بر اساس نیاز و طبق وظایف و تعهدات طرف ایرانی، همکاری و حمایت حداکثری را با توجه به اهمیت و جایگاه راهبردی این شهرستان برای همه کشورهای منطقه با طرف های مقابل خواهیم داشت.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار موقعیتی استراتژیک در جابجایی کالا به کشورهای همجوار و محل اتصال کشورهای منطقه برای فصل جدید تجارت و بازرگانی می باشد.
وی موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و افغانستان را با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار عنوان و تاکید کرد: اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور بسیار اثر بخش در اقتصاد کشورها می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت ما از این توافقنامه به منزله توسعه امور و پیشرفت اقتصادی خواهد بود چراکه مبادلات تجاری باعث رونق و بسط دهی روابط اقتصادی و منطقه ای می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 452686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *