۰

کشف جسد دلفین پوزه بطری در ساحل بریس چابهار

مسئول بازرسی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: روز گذشته جسد یک قطعه دلفین پوزه بطری در حوالی موج شکن رودیک ساحل بریس توسط ماموران حفاظت محیط زیست چابهار یافت شد.
کشف جسد دلفین پوزه بطری در ساحل بریس چابهار
عبدالغفور حوت در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: بعد از حضور محیط بانان در نوار سواحل شرقی چابهار لاشه یک دلفین بزرگ جثه در سواحل ماسه ای اطراف موج شکن رودیک یافت شد.
وی با اشاره به مرگ چند روزه این دلفین در دریا افزود: این دلفین ۴۰۰ کیلویی دارای آثار جراحت روی ناحیه شکم و مجاور چشم بوده که طبق بررسی کارشناسان علت مرگ آن ناشی از برخورد با جسم سخت در دریا می باشد.
وی با بیان اینکه این نوع دلفین بچه زا بوده و به نوزادان خود شیر می دهند ادامه داد: صیادان همواره باید فعالیت های صیادی خود را با ادوات صیادی استاندارد انجام دهند تا حیات پستانداران دریایی به مخاطره نیفتد.
مسئول بازرسی و ارزیابی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار تاکید کرد: بازبینی وضعیت پستانداران دریایی عمان می تواند در سرشماری آبزیان نیز موثر باشد چراکه تالاب بین المللی خلیج گواتر و سواحل مکران یکی از مهمترین زیستگاه های دلفین های چابهار محسوب می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جنگل های حرا در خلیج گواتر یکی از مهم ترین منابع تغذیه و زادآوری پستانداران دریایی بوده و محیط مناسبی را برای زندگی پستاندارانی همچون دلفین و گاو های دریایی ایجاد کرده است
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب: 452669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *