۰

آموزش بهداشت به بانوان حاشیه ای ترین محدوده در چابهار

رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی و بهداشت محیط به ۵۰ بانوی ساکن در مراد آباد چابهار به عنوان یکی از حاشیه ای ترین محدوده های شهری نکات آموزشی و بهداشتی مطرح شد.
آموزش بهداشت به بانوان حاشیه ای ترین محدوده در چابهار
مسعود اعلایی در حاشیه جلسه آموزشی در مراد آباد چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این آموزش با هدف ترویج بهداشت محیط در مناطق حاشیه نشین و منطقه مرادآباد برگزار تا با کمک امور اجتماعی شبکه بهداشت و درمان چابهار نکات حیاتی و محیطی عنوان شود.
وی همکاری دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی چابهار در این مراسم را مهم عنوان و افزود: آموزش های لازم به بیش از ۵۰ نفر از بانوان ساکن محله در رابطه با موضوعات بهداشت فردی و محیطی، آلودگی از راه آب و غذا، دفع صحیح زباله و پسماندهای خانگی داده شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: در حال حاضر نقاط حاشیه ای چابهار به عنوان محدوده های کمتر توسعه یافته به لحاظ امکانات زیر ساختی در معرض خطر بیشتر امراض جسمی و روحی و روانی می باشند بدین منظور بایستی از نکات مهم بهداشتی را بیشتر تحت نظر بگیرند.
وی رها سازی آب های روان و زباله در معابر را یکی از مهم ترین عوامل شیوع بیماری دانست و تاکید کرد: اگر بهداشت خارج از خانه مانند محل زندگی نادیده گرفته شود مطمئنا آفت و مرض به دنبال دارد بنابراین رعایت نکات ریز بهداشتی در جامعه و فرهنگ موثر است.
اعلایی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه آموزشی بانوان نسبت به دغدغه ها و نیازهای بهداشتی بحث و مشورت کردند همچنین راهکار و آسیب شناسی به اعضای حاضر در جلسه ارائه تا به سایر اعضای خانواده منتقل شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 452666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *