۰
به همت بسیج سازندگی صورت گرفت؛

اشتغال ۲۲۰ بانوی سوزن دوز و سکه دوز بلوچی در چابهار

کارآفرین نمونه بسیج چابهار گفت: به همت سپاه شهرستان چابهار با ایجاد سه کارگاه آموزش و ساخت صنایع دستی سوزن دوزی و سکه دوزی در چابهار، نگور و کمب بیش از ۲۲۰ نفر مشغول به کار شده اند.
اشتغال ۲۲۰ بانوی سوزن دوز و سکه دوز بلوچی در چابهار
خدیجه جعفر زاده در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ بانوی سوزن دوز و سکه دوز در نگور چابهار، ۶۵ بانو در کمب چابهار و ۷۵ بانوی تولید کننده صنایع دستی بلوچی در خود شهرستان چابهار مشغول به اشتغال می باشند.
وی با اشاره به جذب نیروهای بیشتر در این خصوص افزود: بانوان علاقمند کم درآمد می توانند به صورت رایگان در این کارگاهها شرکت و محصولات تولیدی صنایع دستی را برای امرار و معاش خانواده با واسطه به فروش برسانند.
کارآفرین نمونه بسیجی ادامه داد: این کارگاهها در راستای از بین بردن فقر و به نوعی خودکفایی در مناطق حاشیه نشین و روستاها ایجاد شده و توانسته رضایت اعضا را جلب کند.
وی ایجاد چنین فضاهایی را با توجه به فرهنگ خاص منطقه مهم عنوان و تاکید کرد: اگر چنین کارگاههایی افزایش یابد می تواند چابهار را به مبدا تولیدات صنایع دستی بلوچی تبدیل کند به طوری که علاوه بر رونق معیشت خانواده ها از طرفی باعث جذب گردشگران خواهد شد.
جعفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: این کاری که سپاه آغاز کرده است با هدایت سایر نهادها بدین سمت می تواند جنبشی قدرتمند در صنعت اشتغال بومی و بوم پروری داشته باشد از یک سو تبلیغی برای فرهنگ بلوچ خواهد بود و از سوی دیگر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 452566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *