۰
طی بازدید از پروژه های شیلاتی چابهار؛

آماده سازی تمامی زیرساخت ها برای پرورش میگو در چابهار

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تمامی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است.
آماده سازی تمامی زیرساخت ها برای پرورش میگو در چابهار
به گزارش چهاربهاران هدایت الله میرمرادزهی در طی بازدید سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار از بنادر صیادی رمین، بریس، پسابندر، گواتر، مرکز تکثیر میگوی در حال بازسازی اربیان بهار رمین، سایت در حال احداث پرورش میگوی رودیک و پروژه های شیلاتی سطح شهرستان اظهار کرد: سایت پرورش میگوی رودیک دومین سایت پس از گواتر چابهار است که با مشارکت سرمایه گذار خارجی در حال اجراست. ‏
وی با اشاره به بهترین مکان برای پرورش میگو افزود: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده که منطقه ساحلی گواتر متصل به آبهای اقیانوسی بهترین مکان برای پرورش میگو در سواحل مکران است.
مدیر کل شیلات استان ادامه داد: گواتر با حدود چهار هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ساحلی پاکیزه و به دور از آلودگی های صنعتی و شهری از نقاط مهم و سودآور برای پرورش میگو در کشور است.
وی با اشاره به تقسیم بندی سایت میگو تاکید کرد: سایت پرورش میگو گواتر به دو فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است، فاز شمالی 107 مزرعه با تیپ 20 هکتاری طراحی شده که هم اینک 92 مزرعه با سطح مفید حدود یک هزار و 410 هکتار به بهره برداری رسیده است.
میرمرادزهی تشریح کرد: 6 مزرعه 200 هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا 50 درصد با سطح مفید 430 هکتار به بهره برداری رسیده است.
وی در تشریح مسیرهای منتهی به سایت پرورش میگو عنوان کرد: 47 کیلومتر جاده دسترسی آسفالته، 19 کیلومتر دایک حفاظتی به ارتفاع بیش از پنج متر، 33 کیلومتر کانال آبرسانی، 39 کیلومتر کانال زهکشی و 50 کیلومتر شبکه برق در سایت گواتر تا کنون اجرا شده است. 
وی با بیان میزان اشتغال در این محدوده تصریح کرد: آماده سازی فاز نخست اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی در رودیک چابهار و آبگیری استخرهای پرورش میگو نوید دهنده اشتغال دو برابری در پرورش میگو است.
وی راه اندازی این سایت را در تولید چند برابری میگو، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، صادرات و ارز آوری مهم دانست و اذعان کرد: مجتمع پرورش میگوی رودیک در مجموع با یک هزار و 500 هکتار در دو بخش 250 هکتاری در قسمت غربی و یک هزار و 250 هکتاری در قسمت شرقی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه این سایت با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار کشور کویت در حال اجراست مطرح کرد: سهم اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در این پروژه ساخت اسکله آبگیری، برقرسانی، ایستگاه پمپاژ و جاده دسترسی است.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای اجرای این پروژه 560 تن شمع های لوله ای فلزی با کوبیدن به طول دو هزار و 750 متر، یک هزار و 100متر مکعب بتن ریزی، اجرای موج شکن شمعی به طول 100 متر با استفاده از 298 عدد شمع به وزن 540 تن و خط انتقال آب با لوله به قطر هزار و 400 میلیمتر به طول هزار و 250 متر از نوع GRP و ST انجام شده است.
میر مرادزهی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی تاکنون عملیات خاکی 52 استخر در قسمت غربی به مساحت 250 هکتار در فاز نخست این پروژه را انجام داده و آماده کشت است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 452565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *