۰

بررسی دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی ایران با سایر حریفان در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ آماده می‌شود.
بررسی دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی ایران با سایر حریفان در جام ملت‌های آسیا
به گزارش چهاربهاران، تیم ملی فوتبال ایران درحالی خود را برای رقابت های جام ملت های آسیا 2019 امارات آماده می کند که در صدد است تا با هدایت کارلوس کی روش پرتغالی، طلسم 43 سال قهرمان نشدن در این مسابقات را شکسته و به قهرمانی برسد. شاگردان کی روش در امارات با تیم های یمن، ویتنام و عراق همگروه هستند و در نخستین گام باید به مصاف یمن برود.
تمامی کشورهای این دوره از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، قطر و ... در صدد برگزاری بازی های دوستانه و اردوهای آماده سازی هستند تا بتوانند جام را بالای سر ببرند و در این گزارش نگاهی انداختیم به بازی های تدارکاتی حریفان ایران در مرحله گروهی جام ملت ها که به شرح زیر است:
یمن:
تیم ملی فوتبال یمن با پیروزی 2 بر یک مقابل نپال برای نخستین بار به مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 امارات صعود کرد و هدایت این تیم برعهده جان کوسیان 60 ساله است. یمنی ها هیچ افتخاری در فوتبال آسیا ندارند و در سال 2012 یکبار با تیم ملی ایران بازی کرد که با پیروزی 2 بر یک تیم کشورمان خاتمه یافت.
شاگردان مرد اسلواک در 2 بازی دوستانه خود برای حضور در جام ملت های آسیا به عربستان و امارات بازی کردند که متحمل دو شکست یک بر صفر و 2 بر صفر شدند و قرار است در سومین بازی با فلسطسین در ماه دسامبر ( دی ) دیدار کنند. آنها در 13  مسابقه اخیرشان در سال های 2017 و 2018،  2 برد مقابل نپال و تاجیکستان کسب کردند، 6 بار رو در روی عراق، قطر، بحرین، مصر ، عربستان و امارات متحمل شکست شدند و در دیدار با فلسطین ( 2 بار )، نپال و تاجیکستان به تساوی رسیدند.
یمنی ها در جدیدترین رنیکنگ فیفا در رده 131 دنیا جای دارند.
از ستاره های این تیم می توان به الساسی ( السیلیسه قطر )، محمد ابراهیم آیاش ( الهلال یمن )، محمد بوشغال ( الشمال قطر ) و احمد الحیفی ( الخریطیات قطر ) اشاره کرد.
ویتنام:
تیم ملی فوتبال ویتنام با هدایت مربی 59 ساله کره ای به نام پارک هانگ سو 59 در جام ملت های آسیا شرکت می کند و امیدوار است در این گروه خلق شگفتی کند. آنها پس از 2 دوره غیبت در سال های 2011 و 2015 به امارات رسیدند و تلاش می کند تا رکورد چهارمی سال های 1965 و 1960 را بشکنند.
ویتنامی ها تاکنون سابقه حضور در جام جهانی را نداشته اند اما پیش از این دوره، 3 بار در جام ملت ها حضور داشتند که نتیجه آن 2 بار مقام چهارمی و یک بار حضور در مرحله حذفی را کسب کردند. در جدیدترین رده بندی جهانی فوتبال، ویتنام با کسب 1220 امتیاز در رده 102 جهان قرار دارد.
شاگردان پارک هانگ سو تاکنون پیش از جام ملت ها 3 بازی دوستانه و رسمی مقابل لائوس، مالزی و میانمار انجام دادند که به 2 پیروزی و یک تساوی رسیدند و قرار است در ماه های آینده با کامبوج، کره شمالی و فیلیپین بازی کنند. نکته جالب در خصوص تیم ویتنام این است که تمامی بازیکنان این تیم در لیگ داخلی کشورشان بازی می کنند.
عراق:
تیم ملی فوتبال عراق در مرحله گروهی جام ملت های آسیا، آخرین حریف شاگردان کی روش محسوب می شوند. هدایت این تیم برعهده  کاتانچ اسلونیایی است و آخرین بار در جام ملت های 2011 قطر تجربه کار در فوتبال حاشیه خلیج فارس را داشت و نتوانست با امارات نتایج خوبی کسب کند. از افخارات عراقی ها می توان به حضور در جام جهانی سال 1986 مکزیک، یک قهرمانی در سال 2007 جام ملت های آسیا، مدال طلای بازی های آسیایی 1982 دهلی و ... اشاره کرد.
عراقی ها تاکنون 6 بازی تدارکاتی انجام دادند که تنها مقابل فلسطین به پیروزی رسیدند و در دیدار کویت، عربستان، فلسطین و بولیوی به تساوی رسیدند و مقابل آرژانتین شکست خوردند.  البته قرار است شاگردان کاتانچ در 2 دیدار دوستانه دیگر با چین و بار دیگر فلسطین دیدار کنند.
عراقی ها در آخرین رده بندی فیفا در رده 89 قرار دارند و ستاره هایی زیادی مانند بشار رسن ( پرسپولیس تهران )، همام طارق ( استقلال تهران )، علی عدنان ( آتلانتا ایتالیا )، محمد عبدالرحیم ( الزورا عراق ) و ... اشاره کرد.
تیم ملی فوتبال ایران هم در بازی های دوستانه رو در روی ازبکستان، بولیوی و ترینیداد و توباگو به برد رسیده و در تقابل با ونزوئلا مساوی کرده است. همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال در صدد هستند تا 2 بازی دیگر هم برای تیم کی روش آماده کنند که هنوز نام این تیم ها قطعی نشده است.
جام ملت‌های آسیا 2019 از 5 ژانویه تا اول فوریه (15 دی تا 12 بهمن) در امارات برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه D با تیم های یمن، ویتنام و عراق همگروه است.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 452464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *