۰

دادگستری با تمام توان حقوق زیست محیطی مردم را پیگیری می کند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه دادگستری استان با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می کند.
دادگستری با تمام توان حقوق زیست محیطی مردم را پیگیری می کند
به گزارش چهاربهاران، وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان دیدار کرد.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیگیری های مسئولین محیط زیست استان جهت رفع معضلات زیست محیطی بیان داشت: با عنایت به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری که نشان دهنده میزان اهمیت و ضرورت مسئله محیط زیست در نگاه عالی ترین سطح راهبری و سیاست گذاری نظام جمهوری اسلامی است، مجموعه دادگستری استان با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می کند.
وی افزود: مهمترین حق مردم حق زندگی است و همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و نه تنها دادگستری بلکه کلیه مسئولین استان باید با انسجام کامل و تشریک مساعی، نسبت به رعایت حقوق زیست محیطی شهروندان اهتمام داشته باشند.
 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه به پرونده های موجود در حوزه های قضایی اشاره و اظهار داشت: رسیدگی سریع و قاطع به پرونده های ارجاعی با نگاه تخصصی و استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب، با جدیت بیشتری در مجموعه دادگستری سیستان و بلوچستان پیگیری می شود و با متخلفین قانون خصوصاً افراد ذی نفوذ برخورد می شود و هیچگونه کوتاهی و اغماضی در این رابطه را نمی پذیریم.
وی گفت: مجموعه دادگستری استان سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای اجرای وظایف تعیین شده در قانون، اجراییکردن سیاست های زیست محیطی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همکاری و تعامل کامل در برخورد با متخلفین زیست محیطی را اعلام می کند.
در ادامه مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز ضمن تقدیر از همکاری دادگستری استان در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و رعایت حقوق عمومی در اجرای عدالت زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست با تبیین عالمانه مسئولین دادگستری در سطح استان، شناخت و اشراف به زوایای حقوق محیط زیست و اعمال آن در تصمیمات قضایی، بیان داشت: امروزه نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است و حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی می تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست استان یاری کند.
وی با تاکید بر اینکه آلودگی‌های مختلف زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی، آلودگی‌های ناشی از سوء مدیریت پسماندهای عادی و ویژه، تخریب محیط زیست و شکار و صید حیوانات وحشی و موارد بیشمار دیگری که به ازای هر فعالیت انسانی ممکن است ایجاد شود عمدتاً ناشی از عدم‌آگاهی افراد و اشخاص است، گفت: بدیهی است که با توجه به عدم‌آگاهی برخی از شهروندان در بروز آلودگی‌ها، نقش آموزش در سطوح مختلف جامعه امری مهم و در اولویت است. از طرفی برای افزایش مشارکت عموم مردم در امر حفاظت از محیط زیست نیز آموزش‌های تخصصی باید انجام شود.
وحید پور مردان افزود: خشکسالی در استان، بیکاری کشاورزان، دامداران و مشکلات معیشتی در منطقه مردم را به سوی شغل های کاذب، خلاف و تخریب محیط زیست سوق می دهد.
وی ادامه  اد: در حال حاضر عدم مدیریت صحیح پسماند، توسعه افسار گسیخته صنایع بدون در نظرگرفتن ملاحظات زیست محیطی، آلودگی های ایجاد شده توسط صنایع، شکار و صید غیر مجاز حیات وحش، تخریب محیط زیست و سواحل استان از مهمترین چالش های پیش روی محیط زیست است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 452388
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *