۰

دو سرنشين شناور صيادی گرفتار در آب های دريای عمان نجات یافتند

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته در یک عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار در محدوده 20 مایلی، دو نفر سرنشین یک شناور صیادی گرفتار در آب که با نقص فنی موتور مواجه شده بودند از خطر مرگ نجات یافتند.
دو سرنشين شناور صيادی گرفتار در آب های دريای عمان نجات  یافتند
به گزارش چهاربهاران سیدحسن ابراهیمی در تشریح این خبر درمیان خبرنگاران اظهار کرد: طی تماسی در ساعت 12:42 دیروز با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار از طریق خط تلفنی 24 ساعته 1550؛ مبنی بر عدم مراجعه یک شناور صیادی با دو نفر سرنشین از صیدگاه این مرکز اقدان به اعزام نیرو کرد.
وی با اشاره به نقص فنی شناور مذکور افزود: در محدوده آبهای ساحلی بریس، مرکز(MRCC) بلافاصله با فعال نمودن طرح استانی جستجو و نجات دریایی و اعزام شناور ناجی پنج و قایق همیار ناجی به محل حادثه، پس از یک ساعت عملیات جستجو در چارچوب الگوهای استاندارد بین المللی دریایی، شناور و افراد مضطر در فاصله 10 مایلی بندر چابهار توسط شناور ناجی نجات و به بندر شهید بهشتی منتقل شد.
 وی با اشاره به بررسی های به عمل آمده به دلیل شرایط جوی نامساعد و نقص فنی موتور شناور حادثه مذکور ادامه داد: شناورهای فعال منطقه با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی در این فصل، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل از خروج از بنادر و عزیمت به سوی لنگرگاه از وضعیت جوی منطقه، از طریق مرکز  هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و شماره تلفن های 1550و 05435321415 اطمینان حاصل کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی چابهار در طول سال آمادگی کامل برای کمک رسانی در چنین سوانحی را داراست تا جان صیادان از خطرات احتمالی در زمان صید حفظ شود.
​انتهای پیام/ 
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 452368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *