رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساحلی چابهار:

قیمت هر گالن آب 800 تومان مصوب شد/ قیمت گذاری بر روی تانکرهای آب شرب اقدام شهرداری و امور آب شهری را می طلبد

26 مهر 1397 ساعت 14:02

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساحلی چابهار گفت: پس از برگزاری کارگروه تنظیم بازار توسط ادارات مربوطه در چابهار مصوب شد هر گالن 20 لیتری در ایستگاه های تصفیه سطح شهر با قیمت 800 تومان به فروش رسد و قیمت گذاری بیش از این تخلف محسوب می شود.


هادی اکبری در گفتگو با چهاربهاران توجه به نحوه فروش و قیمت گذاری اقلام متغیر در سطح شهرستان را مهم دانست و اظهار کرد: تلاش های مهمی برای برخورد قانونی با متخلفان فروشگاه ها و فروشندگان مختلف تمامی اصناف در چابهار شروع شده است و این نهاد آماده دریافت و پیگیری کلیه شکایات سطح شهرستان با سامانه 124 می باشد.
​وی در خصوص انتقاد یکی از شهروندان چابهاری مبنی بر فروش تانکر آب با قیمت 600 هزار تومانی افزود: بی نظمی در قیمت های فروش تانکرهای آب در سطح شهر با متولی گری شهرداری و امور آب اداره آب و فاضلاب شهرستان چابهار حل می شود که تاکنون به این مهم ورود پیدا نکرده اند.
​وی با اشاره به نرخ گذاری 600 هزار تومانی راننده مذکور افزود: قطعا این قیمت بخاطر 30 هزار لیتر آب توسط راننده قیمت گذاری شده و هزینه زیاد آن به دلیل قیمت آب نبوده بلکه مسافتی بوده که طی می کند ولی باز هم غیر قانونی بوده چون هزینه مسافت باید با میزان تن بر کیلومتر توسط شهرداری تعیین شود که شهرداری تاکنون به این مقوله ورود نکرده است.
​رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار تشریح کرد: ظبق اظهارات رئیس آب و فاضلاب چابهار هزینه ای که ایستگاه های فروش آب از تانکرداران دریافت می کنند بسیار کم است و نرخ های تعیین شده توسط تانکرداران دلبخواهی و غیرقانونی می باشد.
​وی توجه به قیمت گذاری در سطح شهرستان را عامل مقابله با تخلفات دانست و تاکید کرد: اگر قیمت ها توسط شرکت ها و حتی فروشندگان به صورت اختیاری تنظیم و یا به فروش رسد هرج و مرج اقتصادی را در پی خواهد داشت و خانواده های با درآمد پایین درگیر مسائل و مشکلات اجتماعی، فردی و فرهنگی خواهند شد.
​اکبری در پایان خاطرنشان کرد: قیمت هر گالن آب در چابهار در کارگروه تنظیم بازار شهرستان و با حضور اصناف مربوطه 800 تومان نرخ گذاری شده است و قیمتی بالاتر از این مبلغ تخلف محسوب می شود و مردم می توانند با سامانه تلفی 124 گزارشات و شکایات خود را اعلام کنند.
​انتهای پیام/


کد مطلب: 452116

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452116/قیمت-گالن-آب-800-تومان-مصوب-گذاری-روی-تانکرهای-شرب-اقدام-شهرداری-امور-شهری-می-طلبد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir