بیش از 74 میلیون تن کالا در دریا‌های ایران تخلیه یا بارگیری شد

17 مهر 1397 ساعت 10:32

آخرین آمار‌های ارائه شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که در شش ماهه نخست امسال بیش از 74 میلیون تن کالا در دریا‌های ایران تخلیه یا بارگیری شده است.


به گزارش چهاربهاران، آخرین آمار‌های ارائه شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که در شش ماهه نخست امسال بیش از 74 میلیون تن کالا در دریا‌های ایران تخلیه یا بارگیری شده است. این آمار‌ها که از عملکرد بنادر آبادان، آستارا، امام خمینی (ه)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا و نوشهر ارائه شده نشان می‌دهد که تخلیه و بارگیری کالا‌های اقتصادی در سال جاری به عدد 74 میلیون تن رسیده که کاهش 10 درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.
آمار‌ها نشان می‌دهد در سال 1396 و تا زمان فعلی آمار جابه‌جایی کالا‌ها در بنادر بیش از 82 میلیون تن بوده است.
سازمان بنادر و دریانوردی جزییات جابه‌جایی کالا در بخش‌های مختلف را ارائه کرده که کالا‌های کانتینری با کاهش حدودا 27 درصدی بیشترین نقش را در پایین آمدن این عملکرد داشته است. براساس این گزارش در سال جاری 1.26 میلیون TEU (واحدی معادل 20 تا 40 فوت) کانتینر در آب‌های ایران جابه‌جا شده و این در حالی است که این رقم در سال گذشته 1.74 میلیون بوده است.
در کنار کالا‌های کانتینری کالا‌های نفتی نیز کاهش داشتند، به طوری که عدد آن‌ها از حدود 27 میلیون تن سال گذشته در سال جاری به 24 میلیون تن کاهش پیدا کرده که نشان‌دهنده افت 16 درصدی آن است.
عملکرد ایران در دو بخش جنرال کارگو و جابه‌جایی کالا‌های فله خشک نیز روندی کاهشی به خود گرفت و این دو بخش به ترتیب 1.6 و 3.5 درصد کاهش عملکرد داشته است.
آخرین آمار‌های سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که تنها جابه‌جایی کالا‌های فله مایع با حدود 6.3 درصد افزایش نسبت به عملکرد سال قبل رشد نشان می‌دهد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452086

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452086/بیش-74-میلیون-تن-کالا-دریا-های-ایران-تخلیه-یا-بارگیری

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir