چابهار مسیر امن و کم هزینه برای انتقال کالا به کشورهای همسایه

14 مهر 1397 ساعت 12:00

دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی گفت: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسايه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده است.


به گزارش چهاربهاران، رسول اسلامی اظهار کرد: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران، هند، افغانستان و کشور های CIS؛ وزارت امور خارجه آمادگی جدی براي همکاری و هماهنگی با سایر وزارت خانه های مربوطه  جهت بهره برداري از اين بندر را دارد.

وی افزود: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسايه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده و می بایست از طریق چابهار اقتصاد کشور را به سایر کشورهای پيراموني پیوند داد.

 مدیر کل آسياي غربي وزارت خارجه با تقدير از روند توسعه، تجهيز و عملکردی بندر چابهار افزود: در جهت پیشبرد اهداف ملی و تجاري نمودن اين پروژه زيرساختي عظيم ايجاد شده در بندر چابهار و تحقق موارد عنوان شده در جلسه مشترک، موضوعات با جدیت پیگیری خواهد شد.

در ادامه بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تشریح ضرورت توسعه بندر چابهار پرداخت و افزود: فعال سازی بندر چابهار با تسهیل فرآیندها، هماهنگی بین ارگان ها و سازمان ها و تدوین بسته های تشویقی وزارتخانه های متولی به صاحبان كالا و خطوط كشتيراني مي تواند ترافیک دریایی و رونق ترانزيت را با تمركز بر فعاليت كشورهاي  آسیای ميانه، افغانستان، پاكستان، هند و عمان در بهره گيري از این بندر اقیانوسي، موجبات ارتقاء تجارت کشور را فراهم نماید.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی، سفیر ایران در هند به همراه هیات همراه با سفر به چابهار و بازدید از امکانات و زیر ساختهای بندر طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع افزایش ارتقاء تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار را بررسی کردند.




انتهای پیام/


کد مطلب: 452079

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452079/چابهار-مسیر-امن-کم-هزینه-انتقال-کالا-کشورهای-همسایه

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir