۰

چابهار مسیر امن و کم هزینه برای انتقال کالا به کشورهای همسایه

دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی گفت: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسايه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده است.
چابهار مسیر امن و کم هزینه برای انتقال کالا به کشورهای همسایه
به گزارش چهاربهاران، رسول اسلامی اظهار کرد: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران، هند، افغانستان و کشور های CIS؛ وزارت امور خارجه آمادگی جدی براي همکاری و هماهنگی با سایر وزارت خانه های مربوطه  جهت بهره برداري از اين بندر را دارد.

وی افزود: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسايه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده و می بایست از طریق چابهار اقتصاد کشور را به سایر کشورهای پيراموني پیوند داد.

 مدیر کل آسياي غربي وزارت خارجه با تقدير از روند توسعه، تجهيز و عملکردی بندر چابهار افزود: در جهت پیشبرد اهداف ملی و تجاري نمودن اين پروژه زيرساختي عظيم ايجاد شده در بندر چابهار و تحقق موارد عنوان شده در جلسه مشترک، موضوعات با جدیت پیگیری خواهد شد.

در ادامه بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تشریح ضرورت توسعه بندر چابهار پرداخت و افزود: فعال سازی بندر چابهار با تسهیل فرآیندها، هماهنگی بین ارگان ها و سازمان ها و تدوین بسته های تشویقی وزارتخانه های متولی به صاحبان كالا و خطوط كشتيراني مي تواند ترافیک دریایی و رونق ترانزيت را با تمركز بر فعاليت كشورهاي  آسیای ميانه، افغانستان، پاكستان، هند و عمان در بهره گيري از این بندر اقیانوسي، موجبات ارتقاء تجارت کشور را فراهم نماید.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی، سفیر ایران در هند به همراه هیات همراه با سفر به چابهار و بازدید از امکانات و زیر ساختهای بندر طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع افزایش ارتقاء تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار را بررسی کردند.




انتهای پیام/
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 452079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *