۰
یادداشتی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

دفاع از میهن قوم و مذهب نمی شناسد/ حماسه سازان بلوچ سنت شهادت را در دفاع مقدس بجا آوردند

حضور حماسی برادران بلوچ در صحنه های دفاع از میهن اسلامی ایران نشان داد که دفاع از میهن قوم و مذهب نمی شناسد.
دفاع از میهن قوم و مذهب نمی شناسد/ حماسه سازان بلوچ سنت شهادت را در دفاع مقدس بجا آوردند
به گزارش چهاربهاران، فرهنگ اصیل ایثار و شهادت جزء عالی‌ترین مفاهیم الهی قرار دارد و شهید انسانی است که به عالی ترین ارزشهای الهی دست پیدا کرده است . اهل سنت در طول دفاع مقدس با تقدیم بیش از ده هزار شهید نشان داد دفاع از کیان انقلاب اسلامی نگاه قومیتی و مذهبی نمی شناسد و این مهم حکایتگر وحدت میان شیعه و سنی در دفاع از حریم میهن اسلامی مان است.

استان‌های مرزی کشورمان در طول تاریخ نشان دادند در دفاع از کشور از همه وجود خود مایه گذاشته و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک وطن در دست بیگانه بیافتد؛ تاریخ پس از انقلاب نیز حاکی از آن است که بر خلاف توطئه ها و شیطنت‌های بسیار  استکبار جهت ایجاد نفاق میان مذاهب سنی و شیعه، جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیره ثبات مظهر انسجام و  اتحاد شیعه و سنی بوده و است.

پس از تجاوز بعثیها با حمایت و پشتیبانی همه بدخواهان ایران اسلامی مردم از جای جای کشور ،پیر و جوان، شیعه وسنی،ارمنی و زرتشتی و کلیمی با  مقاومت همه جانبه در دوران شکوه‌مند دفاع مقدس، زیباترین صحنه هارا در دفاع مقدس خلق کردند.

یکی از برجسته ترین نکات در فضای معنوی جبهه و می توان گفت از برکات معنوی و باارزش دفاع مقدس این بود که در جبهه نگاه قومیتی وجود نداشت و بدون شک رهبری حضرت امام خمینی (ره)و بینش وبصیرت بالای ایشان راه و زمینه را برای وحدت و انسجام هر چه بیشتر قومیتها در کشور فراهم می کرد.

 از دیگر ویژگی های بارز حماسه دفاع مقدس، مشارکت همگانی است. یکی از رموز پیروزی رزمندگان اسلام و ناکامی رژیم بعث عراق و قدرت های حامی آن، حضور یکپارچه و هماهنگ مردم غیرت مند ایران در جبهه ها بوده است. بی گمان در تاریخ جنگ های دفاعی و تهاجمی این مرز و بوم، دفاع مقدس به لحاظ گستره مدافعان و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم و نیز هماهنگی نیروهای مسلح با یک دیگر و با مردم کم نظیر است.

باری از نگاه رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس کمتر از شهادت نیست، در چنین ایامی بیائیم با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم نقشی در تحول  فضای جامعه داشته باشیم وزمینه را برای تحول و وحدت و همدلی آماده کنیم.

دور از حقیقت نیست اگر بگوئیم نتوانسته ایم آنطور که باید وشاید رشادت‌های شهدا و ایثارگران اهل سنت را به تصویر بکشیم شهدایی که فارغ از هرگونه نگاه قومیتی با تکیه بر اسلام و قرآن و با اخلاص و برادری تحت لوا و زعامت معمار کبیر انقلاب اسلامی دست به دست هم دادند و کیان این انقلاب و نظام را حفظ کردند.

حال باید همه گروه ها ومذاهب و قومیتهای مختلف کشور با تمسک به آموزه های پیامبر اسلام وحفظ یکپارچگی در مقابل دشمنان و مخالفان اسلام بایستند چرا که استکبار از وحدت مسلمانان واهمه دارند و سعی می کنند با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تعصبات کور قدرت مسلمانان را تضعیف کنند.

اتحاد و حضور یک پارچه و هماهنگ مردم، از دیگر ارزش های معنوی و رمز بزرگ پیروزی ایران اسلامی و ناکامی رژیم بعث عراق و قدرت های پشتیبان آن در هشت سال جنگ تحمیلی است. تجربه جنگ هشت ساله نشان داد آن جا که مردم، دست در دست هم دهند و جامه رزم بر تن کنند و به حمایت از نیروهای مسلح خود برخیزند، می توانند شگفتی ها بیافرینند و از نشدنی ‎های ظاهری، شدنی ها فراهم آورند؛ زیرا نیروی مردم با ایمان و متحد، بسی افزون تر و شگفتی سازتر از توان قدرت های برتر مادی است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 452035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *