۰

کالای قاچاق عاملی برای بحرانی کردن اقتصاد مردم سیستان و بلوچستان

واردات کالاهای لازم از مبادی منطقه آزاد و بنادر چابهار برای فروش در شهرستان به گردشگران می تواند در توسعه گردشگری منطقه موثر باشد اما قاچاق آن به مناطق دیگر استان نوعی خود تحریمی خواهد بود.
کالای قاچاق عاملی برای بحرانی کردن اقتصاد مردم سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران وقتی که کالای وارداتیتوسط برخی از افراد سوجو از چابهار بدون پرداخت عوارض و اخذ مجوز مربوطه به نقاط دیگر استان  منتقل می شود علاوه بر اینکه باعث از دست رفتن فرصت های اشتغال می شود؛ تورم اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
​مطمئنا سرمایه گذار وقتی که کالای وارداتی را در بازار استان مشاهده می کند دیگر میلی به ساخت شرکت تولیدی محصول مشابه را ندارد که این مورد باعث بحران اقتصادی و کاهش عرضه بومی خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران در این خصوص اظهار کرد: کالای قاچاق باعث ضربه زدن به تولید داخلی می شود به همین منظور اقداماتی در این خصوص انجام می شود به طوری که به دنبال طرح تشدید کنترل محورهای مواصلاتی در هفته جاری ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی دو دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را در مبادی خروجی شهر چابهار شناسایی کردند.
وی با اشاره به مبارزه با افراد سودجو در این زمینه افزود: ماموران این فرماندهی در بازرسی از این خودروها مقادیری زیادی کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، چای و پارچه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال کشف کردند که این اموال به نفع دولت مصادره خواهد شد و فرد سودجو جریمه می شود.
​وی مبارزه با قاچاق را از وظایف مهم نیروی انتظامی دانست و تشریح کرد: کمک به تولید داخلی از مزیت های بزرگ کاهش تورم و جلوگیری از تشویق اقتصادی جامعه است بر این مبنا مبارزه با قاچاق همواره در دستور کار قرار خواهد داشت.
یکی از تولید کنندگان چابهار به خبرنگار ما گفت: مطمئنا سرمایه گذار کالایی را تولید خواهد کرد که در منطقه وجود نداشته باشد که برای همین منظور هم راه هایی در نظر گرفته شده است به طوری که اگر کالایی در چرخه تولید قرار گیرد تعرفه واردات آن افزایش خواهد یافت.
​اکرم ملازهی جلوگیری از قاچاق کالا را مهم دانست و افزود: بسیاری از قاچاقچیان وقتی که کالایی در چابهار را با قیمت ارزان تر خریداری می کنند مطمئنا گرایش بیشتری برای فروش و سود بیشتر دارند که اقدام به انتقال کالا به شهرهای دیگر استان خواهند کرد.
​وی ضمن قدردانی از مراجع قضایی برای مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: واردات در چابهار به منظور تولید و صادرات  می باشد البته در کنار این واردات برخی کالاهای ضروری که در داخل کمتر تولید می شود نیز لازم است اما اگر جنسی وارد شد و باعث کم روشی کالای تولیدی شود خیانت بزرگ اقتصادی به کشور خواهد بود.
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 451955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *