شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به بیش از 400 نفر رسید

2 شهريور 1397 ساعت 20:15

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: ۴۵۶ نفر از مردم منطقه سیستان به دلیل گرد و خاک شدید، از چند روز اخیر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند.


به گزارش چهاربهاران، غلامعلی رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاب گفت: ۴۵۶ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان و گرد و خاک از چند روز گذشته تا امروز روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۸ نفر بستری و ۳۴۸نفر به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
رفعت گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده طوفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
علی ملاشاهی کارشناس پیش ‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و گرد و خاک تا یکشنبه هفته آینده در منطقه سیستان تداوم دارد. 
علی ملاشاهی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه قدری از شدت طوفان کاسته شده و از روز چهارشنبه هفته آینده دوباره وزش باد و گرد و خاک در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان شدت می یابد. 
وی گفت: در این مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار به زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان طوفان گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد. 
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 451936

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451936/شمار-مراجعه-کنندگان-مراکز-درمانی-بیش-400-نفر-رسید

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir