۰

شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به بیش از 400 نفر رسید

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: ۴۵۶ نفر از مردم منطقه سیستان به دلیل گرد و خاک شدید، از چند روز اخیر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند.
شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به بیش از 400 نفر رسید
به گزارش چهاربهاران، غلامعلی رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاب گفت: ۴۵۶ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان و گرد و خاک از چند روز گذشته تا امروز روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۸ نفر بستری و ۳۴۸نفر به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
رفعت گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده طوفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
علی ملاشاهی کارشناس پیش ‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و گرد و خاک تا یکشنبه هفته آینده در منطقه سیستان تداوم دارد. 
علی ملاشاهی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه قدری از شدت طوفان کاسته شده و از روز چهارشنبه هفته آینده دوباره وزش باد و گرد و خاک در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان شدت می یابد. 
وی گفت: در این مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار به زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان طوفان گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد. 
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران
جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 451936
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *