توزیع بیش از ۷۷ هزار ماسک میان مردم توفان زده سیستان

1 شهريور 1397 ساعت 21:42

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ هزار و ۴۴۲ عدد ماسک و هزار و ۵۱۷ سبد غذایی از ۲۱ تا ۳۱ مرداد میان مردم توفان زده منطقه سیستان توزیع شده است.


به گزارش چهاربهاران، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر همزمان با بروز توفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: در این مدت سبد‌های غذایی و ماسک‌ها میان ۶ هزار و ۸۲۷ نفر از مردم ۶۷ روستای سیستان توزیع شد.
راشکی افزود: همچنین هفت هزار و ۵۶۴ عدد بطری آب توسط نیرو‌های هلال احمر میان مردم توفان زده منطقه توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۴ امدادگر با ۴۸ دستگاه خودرو در این مدت به خدمات رسانی به مردم پرداختند.
 خشکسالی حدود ۲۰ ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس‌تر است پیامد‌های نامبارکی را در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش‌های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی ۲ دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره‌های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 451930

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451930/توزیع-بیش-۷۷-هزار-ماسک-میان-مردم-توفان-زده-سیستان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir