۰

حضور بازرسان بندر چابهار در بیست و یکمین اجلاس تفاهم نامه اقیانوس هند

معاون دریایی اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان گفت: بیست و یکمین اجلاس تفاهم نامه اقیانوس هند در شهر فرمانتل استرالیا با حضور موثر بخش کنترل و بازرسی بندر چابهار برگزار شد.
حضور بازرسان بندر چابهار در بیست و یکمین اجلاس تفاهم نامه اقیانوس هند
حسن ابراهیمی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: نمايندگان جمهوری اسلامي ايران از سازمان بنادر و دریانوردی، با ارايه پنج سند تخصصی حضور پر رنگ و تصميم سازي را در بيست و يكمين اجلاس تفاهم نامه اقيانوس هند با موضوع كنترل و بازرسي كشتي ها ارائه نمودند.
وی با اشاره به تاثیر این اجلاس در توسعه افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو تفاهم نامه اقیانوس هند، با اعزام هيأتي دو نفره در این اجلاس حضور یافت و دو سند موفق از پنج سند ارائه شده ايران در این اجلاس، با عنوان "طرح مستندسازي تصويري گزارشات بازرسي" و "طرح تبادل افسران كنترل و بازرسي در ميان كشورهاي عضو" توسط کارشناس بندر چابهار ارائه که مورد توجه کشورهای عضو و ناظران این اجلاس واقع شد.
وی با اشاره به کشورهای شرکت کننده در این اجلاس ادامه داد: اجلاس تفاهم نامه اقيانوس هند با حضور نمايندگاني از كشورهاي استراليا، بنگلادش، فرانسه، هند، ايران، كنيا، جزاير موريس، مالديو، قطر، آفريقاي جنوبي و ناظراني از تفاهم نامه دريايي سياه و گارد ساحلي ايالات متحده به مدت 7 روز از 14 مرداد لغايت 20 مرداد ماه در شهر فرمانتل استراليا برگزار شد.
ابراهیمی عنوان کرد: در حاشيه برگزاری این اجلاس تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران متشکل از رئیس اداره كنترل و بازرسي كشور و كارشناس مسئول كنترل و بازرسي اداره كل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان از دفتر مديريت مرجع دريايي ايالت غرب استراليا (WA) بازدید کردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شایان ذکر است اجلاس همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند بر پایه بهبود و تسریع همکاری‌های اقتصادی با حفظ منافع مشترک، تقویت رشد پایدار و توسعه متوازن در منطقه و بین اعضای اتحادیه، ارتقاء سطح همکاری‌های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه‌گذاری با هدف افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو تعریف شده است.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 451896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *