۰

طوفان شدید ۲۴۳سیستانی را روانه بیمارستان کرد

مدیر مرکز حوادث وفوریت های پزشکی زابل گفت: طوفان و گرد و خاک از ۱۵ مرداد تاکنون ۲۴۳ نفر از مردم منطقه سیستان را روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرد.
طوفان شدید ۲۴۳سیستانی را روانه بیمارستان کرد

به گزارش چهاربهاران غلامعلی رفعت اظهار کرد: نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۱۵ مرداد تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.
رفعت افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
وی ادامه داد: ۴۰ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
رفعت تصریح کرد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: غلظت ذرات معلق در هوای سیستان  به ۱۶ برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رسید.
ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان دو هزار و ۴۸۶ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در زابل به هزار متر و زهک به ۲۰۰ متر شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز دوشنبه در شمال استان آغاز شده تا عصر امروز تداوم دارد همچنین ذرات معلق در هوای زاهدان نیز امروز به پنج برابر حد مجاز رسید.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 451841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *