۰

موگرینی: تصمیم‌گیری درباره تجارت با ایران بر عهده خود اروپایی‌هاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران در نیوزیلند اعلام کرد اروپایی‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند که با چه کسی تجارت کنند.
موگرینی: تصمیم‌گیری درباره تجارت با ایران بر عهده خود اروپایی‌هاست
به گزارش چهاربهاران فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران در نیوزیلند اعلام کرد اتحادیه اروپا شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا داد و ستد خود با ایران را افزایش دهند.
وی در عین حال گفت: [اما با این حال] اروپایی‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند که با چه کسی تجارت کنند.
موگرینی افزود: ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا ایران را در توافق نگه داریم. ما باور داریم که حفظ برجام در راستای منافع امنیتی نه تنها منطقه ما بلکه کل جهان است.
 
بیشتر بخوانید: آیا اروپا می‌تواند منافع ایران را در برجام حفظ کند؟
 
وی همچنین تاکید کرد: اتحادیه اروپا و نیوزیلند با وجود خروج آمریکا از برجام، بر ضرورت حفظ این توافق تاکید دارند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: تجارت بخش لاینفکی از برجام است. ما شرکت‌های کوچک و متوسط را تشویق می‌کنیم تا در راستای حفظ توافقی که برای امنیت ما مهم است، تجارت خود با ایران را افزایش دهند.
موگرینی در پایان گفتگوی خود با خبرنگاران اذعان کرد: این حق ایران است که در ازای آنچه که تاکنون در قبال تعهدات برجامی خود انجام داده، از منافع اقتصادی آن نیز بهره‌مند شود.
گفتنی است در حالیکه اتحادیه اروپا از زمان خروج آمریکا از برجام بارها بر ضرورت حفظ این توافق و بهره‌مند ساختن ایران از منافع آن تاکید کرده اما هنوز اقدام ملموسی را در این زمینه انجام نداده است. ضمن اینکه بانک سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا به عنوان بازوی مالی این اتحادیه نیز چندی پیش صریحا اعلام کرد که قادر به تجارت با ایران نیست.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 451834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *