۰

تمایل سرمایه گذار ژاپنی برای فعالیت در حوزه شیلات چابهار

هیات اقتصادی کشور ژاپن امروز با حضور در چابهار تمایل خودشان برای فعالیت در حوزه شیلات این شهرستان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان را اعلام کردند.
تمایل سرمایه گذار ژاپنی برای فعالیت در حوزه شیلات چابهار
به گزارش چهاربهاران دکتر یوشی فومی ساوادا رئیس دانشگاه کینجای ژاپن با حضور در چابهار از ظرفیت‌های آبزی پروری و طرح پرورش ماهی در قفس این شهرستان دیدن کرد.
دکتر ساوادا گسترش روابط در زمینه آبزی پروری و آشنایی از ظرفیت‌های شیلاتی بویژه طرح پرورش ماهی در قفس را از مهمترین اهداف سفر خود به چابهار عنوان کرد.
وی ادامه داد: چابهار ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه شیلاتی دارد و می‌توان سرمایه گذاری‌های لازم در این منطقه را انجام داد.
رئیس دانشگاه کینجای ژاپن تصریح کرد: تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس در ایران گسترش یافته است و در صورت تمایل بخش خصوصی ژاپن و با اجرای طرح‌های علمی و دانشجویی به انتقال تکنولوژی و توسعه آبزی پروری بویژه در سیستان و بلوچستان می‌توانیم همکاری کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: چابهار و کنارک با ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شیلات دارد به طوری که ۹۰۷ لنج و هزار و ۴۳۰ قایق با ۲۴ هزار صیاد در این استان فعال هستند.
نوراله جهانتیغ افزود: ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد برای پرورش میگو شناسایی شده و چابهار از قطب‌های مناسب برای پرورش ماهی در قفس است.
وی با قدردانی از حضور رئیس دانشگاه کینجای ژاپن خاطرنشان کرد: دکتر ساوادا متخصص تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس است و با هدف بررسی ظرفیت‌های آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در دریا و انتقال تکنولوژی آن به ایران به چابهار سفر کرده است.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 451829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *