۰

ساخت ۴۰کیلومتر جاده دسترسی به مزارع کشاورزی در چابهار

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع کشاورزی این شهرستان به منظور جابجایی راحت محصولات کشاورزی و انتقال نهال ساخته شده است.
ساخت ۴۰کیلومتر جاده دسترسی به مزارع کشاورزی در چابهار
غلامحسین بامبری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: جاده دسترسی به مزارع با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به چابهار انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد، مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی بین مزارع در توسعه کشاورزی هر منطقه افزود: سهولت در حمل و نقل ماشین آلات و ادوات کشاورزی، جابجایی نهاده‌های کشاورزی و انتقال محصولات کشاورزی از اهداف مهم این طرح است.
مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۲۹۰ هکتار از باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری این شهرستان در طول یکسال اخیر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصولات و استفاده حداکثری از منابع موجود اصلاح و نوسازی شده است.
بامبری لایروبی ۵۰۰ حلقه چاهک‌های کشاورزی، احیاء و مرمت بندسار‌ها با حجم ۳۱۰ هزار متر مکعب، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی با هفت میلیارد ریال اعتبار را از جمله کار‌های انجام شده در یک سال اخیر عنوان کرد.
وی با اشاره به کشت مفید در شهرستان خاطرنشان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد می‌تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 451811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *