۰
دکترای علوم سیاسی عنوان کرد؛

تئوری بازدارندگی سردار سلیمانی باعث عقب نشینی ترامپ شد

دکترای علوم سیاسی دانشگاه گفت: در سیاست یک نوع تئوری وجود دارد به نام تئوری بازدارندگی که برای عقب راندن دشمن استفاده می شود که سردار سلیمانی با حمایت قاطع از رئیس جمهور در تنگه هرمز و پاسخ به سخنان ترامپ از این رویه موثر استفاده کرد.
تئوری بازدارندگی سردار سلیمانی باعث عقب نشینی ترامپ شد
حبیب الله جوان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: شاید هیچگاه دو کشور ایران و آمریکا وارد جنگ نظامی نشوند چراکه دو ابرقدرت باعث نابودی یکدیگر خواهند شد بنابراین در چنین مواردی دیپلماسی مذاکره برپایه قدرت می تواند در اقتصاد موثر باشد که در کنار آن باید بحث های مانند تولید داخلی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به تهدید های اخیر ترامپ برای نابودی و تحریم همه جانبه ایران افزود: دشمن با تهدید ایران مبنی بر تحریم صادرات نفتی ایران در صدد ضربه زدن مهلاکانه به اقتصاد کشور بود که با سخنان ریاست جمهوری در خصوص اینکه اگر نفت ایران صادر نشود نفت منطقه صادر نخواهد شد و اینکه سردار سلیمانی حمایت و آمادگی خود را برای تنگه هرمز اعلام کردند این موضع فرق کرد.
دکترای علوم سیاسی ادامه داد: دیپلماسی می تواند بر اقتصاد تاثیر گذار باشد، اینکه ترامپ پیشنهاد مذاکره می دهد اگر رئیس جمهور موضع قوی و مقتدرانه در این مذاکره داشته باشد ارزشمند است در غیر اینصورت نباید مذاکره ای صورت گیرد.
وی با اشاره به لغو برجام توسط آمریکا اذعان کرد: وقتی که برجام لغو شد طرف های مقابل قصد فشار و ضربه زدن به اقتصاد کشور را داشتند همینطور تهدید برای جلوگیری از صادرات نفت ایران یکی از گزینه هایی بود که تکمیل کننده تحریم قبلی محسوب می شد.
جوان با اشاره به موضع قاطعانه ایران در قبال طرف های مقابل خاطرنشان کرد: باید در سیاست با کشورهای مقابل اقتدار حفظ شود چراکه کرنش ذلیلانه باعث پیش روی آمریکا خواهد شد مطابق معاهده برجام که با لغو و به دنبال آن تحریم ها افزایش یافت ولی اقتدار در قضیه صادرات نفت باعث شد که ترامپ درخواست مذاکره بدهد.
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 451783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *