۰

افزایش توان عملیات مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران در چابهار

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با برگزاری مانورهای منظم و مستمر و ایجاد زیرساخت های لازم، سرعت واکنش عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار افزایش یافته است.
افزایش توان عملیات مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران در چابهار
به گزارش چهاربهاران، حسن ابراهیمی اظهار کرد: با برگزاری مانورهای منظم و مستمر، ایجاد زیرساخت های مربوطه و حفظ آمادگی تجهیزات، سرعت واکنش عملیات مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران در بندر چابهار به سطح مطلوبی ارتقاء یافته است.
وی افزود: تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار، با هدف ارزیابی توان عملیاتی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ایجاد هماهنگی و ارتقاء تیمی، در آخرین مانور خود که در نیمه تیر ماه سال جاری در حوضچه بندر «شهید کلانتری» چابهار برگزار شد، سرعت کل عملیات بوم اندازی و راه اندازی اسکیمر را به ۳۰ دقیقه کاهش داد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در خصوص مراحل اجرای مانور گفت: بر اساس سناریو طراحی شده، پس از اعلام وقوع آلودگی فرضی ناشی از به گل زدن یک کشتی تجاری در حوضچه بندر شهید بهشتی چابهار توسط ایستگاه ( MRCC ) بندر، تیم مقابله با آلودگی سریعاً به محل حادثه اعزام و پس از ارزیابی آلودگی، جریان آب و جهت وزش باد، نسبت به بوم اندازی اقدام و در نهایت آلودگی دریایی را به طور کامل توسط بوم ساحلی مهار و اسکیمر چاهکی را راه اندازی کرد.
وی ادامه داد: احداث سالن تخصصی و مکانیزه نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی، تمرینات دوره ای و منظم تیم مقابله با آلودگی، بازدید دوره ای و منظم، سرویس و رفع عیب دقیق تجهیزات مقابله با آلودگی از جمله عوامل موثر در ارتقاء توان عملیاتی در این بخش است به نحوی که زمان عملیات این تیم در طول دوره یک ساله از یک ساعت به نیم ساعت کاهش یافته است.
ابراهیمی تصریح کرد: برنامه ریزی، کنترل، نظارت و ارزشیابی با برگزاری مانورهای آمادگی بستر مطلوبی جهت تقویت آمادگی و هماهنگی در سوانح و بحران ها در راستای کاهش خساراتاست.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 451733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *