۰

خروج آمریکا از سازمان ملل برای حمایت از رژیم صهیونیستی بود

کارشناس امور سیاسی گفت: آمریکا تاکنون به حقوق بشر پایبند نبوده و تبلیغات رسانه ای به دروغ چنین صفتی را به آمریکاییها نسبت داده تا سرپوشی برای اعمال ننگین شان باشد.
خروج آمریکا از سازمان ملل برای حمایت از رژیم صهیونیستی بود
مرتضی دهقان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه اظهار کرد: سیاست های آمریکا بر ایجاد و حمایت همه جانبه از دولتها و گروه های هرج و مرج طلب و تروریستی بوده است تا حضور و سیطره خود را تثبیت کند.
وی افزود: آمریکا با به راه انداختن جنگ های داخلی و البته تجزیه طلبانه، بازار مصرف مناسبی جهت فروش تسلیحات خود به طرف های حاضر در جنگ به ویژه کشورهای نفت خیز و وابسته به خود در منطقه ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: یکی از این حمایت های علنی از اتفاقات ضد حقوق بشر، حمایت همه جانبه و حتی مستقیم آمریکا از عربستان سعودی در تجاوز به ملت مظلوم یمن است.
دهقان با اشاره به جنگی که کشور یمن را به ويرانه تبدیل کرده است، افزود: سعودی ها فقیرترین کشور عربی منطقه غرب آسیا را با بیش از 50 هزار کشته و زخمی روبرو ساخته است، آمریکا به دلیل کسب منافعی که از گاو شیرده خود یعنی عربستان سعودی کسب و با استفاده از دلارهای این رژیم، سیاست های خود را در منطقه پیاده می کند.
وی ادامه داد: آمریکا وقیحانه از جنایات رژیم سعودی حمایت می کند و حتی در همین راستا کماندوهای خود را مستقیما به مرز عربستان_یمن اعزام کرده است.
این کارشناس سیاسی بیان کرد: مهمترین اقدام ضد حقوق بشری آمریکا البته حمایت و معیت با رژیم غاصب صهیونیستی در ظلم و تجاوز به ملت مظلوم فلسطین است.
وی گفت: دولت آمریکا برای حفظ منفعت های خود در این منطقه و اعمال قدرت و نفوذ مستقیم خود به تثبیت و بقای رژیم صهیونیستی نیازمند است و در این راستا با زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین سعی بر حفظ منافع خود دارد.
وی بااشاره به اینکه در همین خصوص شورای حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته به انجام تحقیقات در مورد کشته شدن مردم فلسطینی در نوار غزه رای داد، تصریح کرد: این شورا استفاده رژیم صهیونیستی از قدرت نظامی نامتناسب در قبال مردم این کشور را محکوم کرد، این محکومیت تنها با رای منفی آمریکا و استرالیا روبه رو شد.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا در اوج وقاحت خود سی ام خرداد 97 و دو روز بعد از اتهام نقض حقوق بشر به ایران توسط آمریکا، این کشور حتی از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم خارج شد تا نشان دهد تنها تا جائی پای قواعد حقوق بشری خواهد ایستاد که خوش‌آیند صهیونیسم بین الملل و منافع متجاوزانه خود باشد.
 
خبرنگار: اعظم فرزبدنیا
انتهای پیام/
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 451684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *