معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

احداث پارک گردشگری درچابهار

2 تير 1397 ساعت 12:06

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد با هدف افزایش زیرساخت‌های گردشگری در بندر چابهار، دو پارک ویژه گردشگری احداث می‌کند.


به گزارش چهاربهاران، حمیدالله بلیده‌ای اظهار کرد: بندر چابهار با وجود برخورداری از آب‌وهوای مطلوب بندری، موقعیت ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و جانوری متنوع فراوان به دلیل نبود زیرساخت سهمی چندانی از سبد گردشگری ایرانیان و خارجیان ندارد.
وی بابیان این‌که گردشگران ایرانی به دلیل نبود زیرساخت دیگر بنادر و جزیره‌های کشور را برای گردشگری نسبت به چابهار ترجیح می‌دهند، افزود: چابهار با بیش از دو میلیارد نفر از جمعیت کشور‌های حوزه اقیانوس هند هم‌مرز است، گردشگران این کشور‌ها مرتب برای سفر و تفریح به بنادر مختلف حاشیه عمان و حتی آن‌سو‌تر حاشیه خلیج‌فارس می‌روند، ما اگر بتوانیم چابهار با افزایش زیرساخت، تبلیغات و برندیگ در سبد گردشگری این گردشگران بیاوریم کار مهمی انجام دادیم. جاذبه‌های طبیعی و دریایی چابهار به‌گواه کارشناسان گردشگری بسیار جذاب‌تر دیگر بنادر همسایه داخلی و خارجی است.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در یک برنامه مدون زیربنایی، افزایش زیرساخت‌های تفریحی و اقامتی منطقه چابهار را در دستور کار قراردایم، ما در منطقه تنها ۲ هتل ویژه گردشگری داریم و قاعدتاً درخور چابهاری با این اهمیت نیست. در سال گذشته و اوایل سال جاری قرارداد احداث پنج هتل در قالب‌های مختلف ستاره‌ای و ۹ هتل‌آپارتمان را با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منتقد کردیم.
بلیده‌ای اضافه کرد: تخصیص زمین به این سرمایه‌گذاران صورت گرفته و برخی عملیات احداث را شروع و برخی نیز در ۶ ماهه اول سال شروع می‌کنند، این هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها که قالب‌های مختلف ستاره‌ای درمجموع در مدت دو الی سه سال ساخته می‌شود تا جوابگوی گردشگران با دهک‌های مختلف درآمدی باشد.
معاون زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هم‌زمان با احداث این زیرساخت‌های اقامتی، افزایش زیرساخت‌های تفریحی را هم در دستور کار قرار دادیم؛ در وهله اول از درآمد‌های سازمان و در وهله دوم از مشارکت سرمایه‌گذاران دو پارک ویژه گردشگری و کمپینگ درمجموع به مساحت ۱۲۰ هکتار در مدت سه سال در منطقه آزاد چابهار ساخته می‌شود.
وی اضافه کرد: در این پارک‌های ساحلی محوطه‌های مختلف کمپینگ، شنا، ورزش، رستوران و اقامتگاه احداث می‌شود، بخشی از عملیات احداث دو پارک بانام‌های پارک بلوچ به مساحت ۹۰ هکتار و پارک لیپار به مساحت ۳۰ هکتار ساحلی و مشرف بر اقیانوس تا پایان سال کامل می‌شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 451668

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451668/احداث-پارک-گردشگری-درچابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir