۰
امام جمعه اهلسنت مسجد امام حسین(ع) چابهار:

امام حسن (ع) وحدت اسلامی را در بدو اسلام پایه گذاری کرد/کمک به فقرا از صفات بارز ایشان بود

امام جمعه اهلسنت مسجد امام حسین(ع) چابهار گفت: امام حسن علیه السلام با صلحی که در زمان امامتش انجام داد وحدت اسلامی را پایه گذاری کرد و شدیدا با اختلاف بین مسلمانان مخالف بود.
امام حسن (ع) وحدت اسلامی را در بدو اسلام پایه گذاری کرد/کمک به فقرا از صفات بارز ایشان بود
عبدالرحمن ترنجزر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: وحدت دنیای اسلام بزرگترین نقطه قوت مقابله با دشمنان است در همان زمان هم امام حسن (ع) با صلح با معاویه اسلام را حفظ کردند تا از کشتار مسلمانان جلوگیری شود.
​وی با اشاره به فضائل و کرامات آن حضرت افزود: امام حسن(ع) همچون دیگر ائمه اطهار (ع) که دستگیری و کمک نسبت به فقرا داشتند، کمک رسان نیازمندان بودند اما تجلی کرامت در سیره امام حسن(ع) نمود بیشتری داشته است.
وی با بیان اینکه این نمود کرامت در سیره ایشان موجب شده است تا به کریم اهل بیت(ع) مشهور شوند، افزود: ایشان هیچگاه نمی شد فردی را که به درگاهشان مراجعه می کرد، ناامید برگردانند و اگر تاریخ زندگی ایشان را بررسی کنیم، مشاهده می شود که ایشان در رفع مشکل دیگران، هیچگاه کوتاهی نمی کردند و حتی در برخی مواقع، سائل و نیازمندی که مراجعه و حدی از مال را درخواست می کرد، امام حسن(ع) بیش از آن حد، به وی عطا می کردند.
​امام جمعه اهلسنت مسجد امام حسین (ع) ادامه داد: 
 پیامبر (ص) از همان دوران کودکى همواره در حضور مردم مى ‏کوشید تا مقام و منزلت امام حسن و امام حسین علیهما السلام را به شیوه‏ هاى مختلف به آگاهى آنان برساند، به همین جهت در مسجد و بر فراز منبر آنها را بر سر دست خود بلند مى‏ کرد و مى ‏بوسید و مى‏ بویید و با آنها با مزاح و ملاطفت رفتار مى‏ کرد و مى‏ فرمود حسن و حسین سرور جوانان‏ اهل‏ بهشت‏ هستند.
​ترنجزر خاطرنشان کرد: روایت داریم وقتی رسول خدا در حال خطبه خواندن بودند و امام حسن (ع) در کودکی بر روی زمین افتاد خطبه را رها کردند و امام را به آغوش کشیدند و جوانان ما باید رفتار و سیره چنین عزیزانی را سرلوحه خود قرار دهند.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/

 
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 451583
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *