۰
با حضور جمعی از معاونین وزرا انجام شد؛

امضای قراداد ترمینال مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در چابهار

قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری بیش از 400 میلیارد ریال به امضاء رسید.
امضای قراداد ترمینال مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در چابهار
به گزارش چهاربهاران، قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی که در بندر چابهار احداث خواهد شد، با سرمایه‌گذاری دو میلیارد 800 میلیون ریالی بخش خصوصی خواهد بود که 75 نفر اشتغال مستقیم و 175 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند، ظرفیت این طرح 15 میلیون تن و اراضی بندری این پروژه 13 هکتار است.

دومین پروژه تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر بود که توسط مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی به امضا رسید. سرمایه‌گذاری این پروژه یک میلیارد و 800 میلیون ریال و ظرفیت طرح 150 هزار تن است.

مدت قابل پیش‌بینی قرارداد حدودا 40 سال خواهد بود و اراضی مورد نیاز پروژه پنج هکتار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و از شرایط منحصر به فردی برای سرمایه گذاری و توسعه و رونق ترانزیت و تجارت در کشور و منطقه برخوردار است؛ ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری های کلان در استان و تکمیل زیرساخت های اساسی مانند، تکمیل بزرگ راه ها، احداث خط ریلی از بندر چابهار به میلک؛ شرایط بسیار مناسبی برای توسعه جنوب شرق کشور فراهم می شود.

دانیال محبی با بیان اینکه استان سیستان بلوچستان دارای ظرفیت های بسیاری برای توسعه است، بیان کرد: این استان علیرغم اینکه یک دژ فرهنگی و امنیتی است یک دژ اقتصادی با ظرفیت های بسیار بالا است که باید برای توسعه استان به همه این ظرفیت ها توجه شود.

بهره برداری از کارخانه فولاد مکران تا یک سال و نیم دیگر
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین گفت: باید بندر چابهار را برای توسعه صادرات و واردات در سواحل مکران آماده کنیم و به همین منظور ساخت کارخانه فولاد مکران با ظرفیت 20 میلیون 600 هزار تن فولاد در دست اقدام قرار گرفته است و امیدواریم تا یک سال و نیم آینده این کارخانه به بهره برداری برسد.

مهدی کرباسیان بیان کرد: افغانستان یک هزار میلیارد دلار ذخایر معدنی دارد و تنها راه ارتباطی این کشور با جهان از طریق ایران و بندر چابهار است.

وی ادامه داد: ایران دارای 68 نوع مواد معدنی است و ساخت پایانه تمام مکانیزه صادرات و واردات مواد معدنی در بندر چابهار می تواند به رشد و فعالیت های اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان کمک مهمی کند.

خودکفایی ایران در تولید شکر
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این آیین اعلام کرد: پیش از این سالیانه دو میلیون تن شکر خام برای تولید شکر سفید وارد می شد اما اکنون 2 میلیون تن از این محصول را تولید می کنیم و از این نظر به طور تقریبی خودکفا شده ایم.

یزدان سیف افزود: برخی کشورهای جنوب خلیج فارس برای بازصادرات شکر به پاکستان و افغانستان از مسیر چابهار اقدام کرده اند.

وی از سازمان بنادر و دریانوردی خواست تخلیه کالا و پهلوگیری کشتی های حامل برنج در این بندر تسهیل شود.

 
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 451556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *