۰

دانشگاه‌ها کارمندپرور هستند نه کارآفرین پرور

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چابهار طی بیانیه‌ای گفتند: متاسفانه در حالت فعلی دانشگاه‌های ما کارمندپرور هستند و نه کارآفرین پرور
دانشگاه‌ها کارمندپرور هستند نه کارآفرین پرور
به گزارش چهاربهاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چابهار طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از طرح تشکیل دو دانشکده جدید در این دانشگاه گفت: مدرک گرایی که یکی از آفات جامعه شده در ذهن مسئولین هم رسوخ پیدا کرده و مدرک بدون کاربرد و فارغ التحصیل بدون کار و تخصص نتیجه این سیاست های نادرست یا کارشناسی نشده در این سیستم آموزشی است.

متن کامل این بیاینه به شرح ذیل است:
«بسمه تعالی 
دانشگاه گرایی و مدرک گرایی خطاست. "مقام معظم رهبری"
مطلع شدیم جناب آقای دکتر نصیری ریاست محترم دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با تاکید بر اینکه دانشگاه دریانوردی از تخصصی ترین دانشگاه های دریایی کشور می‌باشد ، از برنامه های آتی دانشگاه تاسیس دو دانشکده‌ی جدید و افزایش رشته های دریایی همچون صید و بهره وری آبزیان ، عمران سازه های دریایی و همچنین ارشد مخابرات و الکترونیک دریایی برشمرده‌اند.
اما سوال این است که با اضافه کردن این دانشکده ها و رشته ها در مورد آینده شغلی آن ها برنامه ریزی شده است یا خیر؟ جوانانی که در آینده قصد تحصیل در این رشته ها و کار در حوزه ی رشته ی تخصصی خود دارند.
آیا اصلا بازار کاری برای آینده‌ی آن جوانان در نظر گرفته شده است یا صرفا به این دلیل که دانشگاه لقب تخصصی ترین در زمینه دریایی را دارد باید رشته های متفاوت در این دانشگاه تدریس شود و فقط تدریس شدن موضوع  دغدغه مسئولین است یا مثمر ثمر بودن هم در فکر آن است.
متاسفانه در حالت فعلی دانشگاه های ما کارمندپرور هستند و نه کارآفرین پرور و مدرک گرایی که یکی از آفات جامعه شده در ذهن مسئولین هم رسوخ پیدا کرده و مدرک بدون کاربرد و فارغ التحصیل بدون کار و تخصص نتیجه این سیاست های نادرست یا کارشناسی نشده در این سیستم آموزشی است.
آیا رشته ی کارشناسی مخابرات والکترونیک دریایی یک تجربه ی کامل برای درک این موضوع نبود. چنانکه مشاهده نمودیم مهاجرت دسته جمعی دانشجویان این رشته را از دانشگاه درحالیکه 1 تا 2 سال از بهترین و مهم ترین سال های زندگی خود را در این دانشگاه تلف و نا امیدانه به دلیل سیاست های غلط ، این دانشگاه را وداع گفتند.
در پایان عرض میکنیم آیا بهتر نیست به جای اضافه کردن رشته و دانشکده و از این  دست سیاست ها یک برنامه ی  کارشناسی شده و کامل و جامع با ارتباط با صاحبان صنعت تشکیل شود تا بحث اشتغال در بین دانشجویان این دانشگاه حل گردد. دانشگاه‌ باید دانشجویان را به سمت تولید ، صنعت و ایجاد اشتغال هدایت کند و لازم است تفکر جوانان و مسئولین نسبت به مدرک گرایی عوض شود.
و من‌الله توفیق»
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 451553
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *