۰
پس از هشت سال؛

اجرای پروژه شبکه آبرسانی آب به 261 روستای چابهار در پیچ و خم اعتبارات/ اتمام طرح لوله گذاری تا چهار ماه دیگر

دولت برای حل مشکل بحران بی آبی پروژه آبرسانی سد زیردان چابهار به‌منظور آبرسانی به 261 روستای پایین دست در سال 89 آغاز کرده و پس از گذشت هشت سال همچنان اجرای این طرح در پیچ و خم تامین اعتبارات است.
اجرای پروژه شبکه آبرسانی آب به 261 روستای چابهار در پیچ و خم اعتبارات/ اتمام طرح لوله گذاری تا چهار ماه دیگر
به گزارش چهاربهاران، سدزیردان چابهار در سال 1390 با باران های فصلی آبگیری شده است وتاکنون توانسته از صدمات دههاسیل ویرانگر در منطقه جلوگیری کند وبا رهاسازی آب در فصول مختلف، نیاز آبی کشاورزان پایین دست شهرستان چابهار تامین شود.

خط انتقال آب از سد زیردان تا محل برداشت که به منظور تامین آب مجتمع های روستایی پایین دست سد از جمله تلنگ، پلان و دهستان پیرسهراب در نظر گرفته شده است بالغ بر 36 کیلومتر بود  که 22 کیلومتر آن از سال 89 تا 95 توسط شرکت آب منطقه ای استان انجام شد. 

با اجرای 14 کیلومتر باقی مانده، تمامی روستاها از شبکه آبرسانی بهره مند می شوند و روستاهایی که شبکه آبرسانی در آنها فرسوده شده بازسازی خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به حل مشکلات کم آبی در چابهار پروژه آبرسانی به 261 روستای پایین دست سد زیردان اظهار کرد: با وجود اینکه اجرای این خط لوله گذاری قرار بود در سال 94 به اتمام برسد ولی نشد و در زمان مسئولیت علی اوسط هاشمی استاندار وقت سیستان و بلوچستان قول مساعد دادند که سال 95 سال حل قطعی معضل آب در شهرستان چابهار باشد اما همچنان اجرای این طرح در پیچ و خم تامین اعتبارات است.

معین الدین سعیدی افزود: به دلیل عدم تامین اعتبارات موردنیاز در سالهای گذشته، تکمیل باقیمانده خط انتقال آب مقدور نشد و به جهت تامین هرچه سریعتر آب مجتمع های روستایی پایین دست سد مقرر شد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از محل اعتبارات ویژه در اختیار، نسبت به تکمیل خط انتقال آب مذکور اقدام کند.

وی بیان کرد: پروژه آبرسانی سد زیردان به 261 روستای پایین دست هم اکنون توسط  شرکت آب و فاضلاب روستایی در دست اجرا بوده که امید می رود تا پایان شهریور ماه سال جاری همزمان با هفته دولت آب مجتمع‌های یاد شده تامین شود.

رئیس شورای شهرستان چابهار با اشاره به ۱۴ کیلومتر لوله گذاری برای 261 روستای در این مناطق بیان کرد: اگر ۱۴ کیلومتر لوله گذاری از سد زیردان انجام شود تنها بخشی از روستاهای بخش پلان و پیرسهراب تحت پوشش قرار می گیرند و مشکل آب در منطقه دشتیاری هنوز پابرچاست و انتقال آب از سد پیشین به روستای شیرگواز هم اجرا شود تا 207 روستای از آب سالم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سد زیردان چابهار 207 میلیون مترمکعب ظرفیت هم اینک حدود 70 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده دارد.
 
سعیدی بیان کرد: 13 میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده به بیش از 100 روستای حوزه بخش پلان و مرکزی شهرستان چابهار رسیده است و مردم توانسته اند آب را در هوتگ ذخیره سازی و استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 451549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *