۰

بندر چابهار در حسرت دهکده ورزش های آبی/ سازمان بنادر به قول خود عمل نکرد

مدت زمان زیادی از تخریب مکان برپایی پایگاه ورزش های آبی در چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی این شهر ساحلی میگذرد و منطقه محروم چابهار که حتی نام منطقه آزاد را نیز یدک میکشد پس از این مدت نه چندان کوتاه حتی مکانی برای ایجاد این پایگاه ورزشی را در خود پیدا نکرده است.
بندر چابهار در حسرت دهکده ورزش های آبی/ سازمان بنادر به قول خود عمل نکرد
به گزارش چهاربهاران، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول تخریب مکانی که قرار بود به پایتخت ورزش های آبی در کشورمان تبدیل شود و پس از این عمل پرحاشيه نیز قول داده بود تا مکانی جدید و مناسب را به احداث این پایگاه اختصاص دهد و معرفی کند همچنان در قبال این وعده خود که حق مسلّم مردم این منطقه می باشد سکوت کرده و این سازمان موثر در تغییرات بافتی و اقتصادی بندر چابهار، هیچ مسئولیتی در قبال عملکرد گذشته خود و قولی که به مردم این شهرستان داده بود ندارد!
 
این انتظار طولانی مردم چابهار درحالی است که طبق گفته مدیرکل سازمان بنادر و کشتیرانی استان سیستان و بلوچستان، کمبود اراضی سواحل بندر چابهار و البته اختصاص این سواحل به توسعه اسکله شهيد بهشتی و ایجاد انبار و سایر تجهیزات جهت صادرات و واردات در این بندرگاه، دلیل تخریب پایگاه ورزشی آبی و عدم انتخاب مکانی جديد عنوان شده است!
 
با گذشت مدت طولانی، سازمان بنادر و کشتیرانی باید پاسخگوی این مسئله باشد که با تبدیل زیباترین سواحل مرجانی جهان به اسکله های بزرگ و حتی نگذشتن از پایگاه دهکده آبی ورزشی که قرار بود پایتخت ورزشهای آبی کشور باشد، چه دستاوردی برای بهترشدن وضعیت اقتصادی معیشتی این بندر بدست آورده است؟ و کدامین درد و رنج مردم محروم این منطقه را دوا کرده است؟
 
مگر نه این که پس از تخریب این پایگاه آبی ورزشی حداقل قرار بود مکانی جدید جایگزین این طرح بزرگ شود طرحی که حتما میتوانست چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ رفاهی_معیشتی تاثیر بسیار مثبتی بر اوضاع فعلی مردم این منطقه ایجاد کند؟
 
با تمامی کم کاری ها و کم لطفی های صورت گرفته در این شهرستان، سازمانهای متولی دولت باید نسبت به مشکلات واقعی مردم این شهرستان که در رسانه ها از منطقه آزاد شدن چابهار و ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی و رفع محرومیت ها و بهبود تجهیزات و امکانات اولیه زندگی میشنوند اما در واقعیت هیچ نفع و خیری از حضور در این منطقه بکر و ساحلی و مستعد لمس نمیکنند خود را مسئول بدانند و در گفتار و در عمل پاسخگوی هزینه های هنگفت و میلیاردی که در این بندر اقیانوسی کشورمان شده است باشند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 451548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *