۰

تاریخ انقضای برجام به پایان رسید/ اروپایی ها بزرگترین حامی حفظ برجام و ماندن ایران در این معاهده هستند

رئیس جمهور قانونی آمریکا با خروج رسمی از معاهده بین المللی برجام نشان داد که این کشور در عمل کمترین تعهدی به اجرای مسئولیتش نسبت به برجام نداشت حالا ديگر در حرف و ظاهر نیز هیچ مسئولیتی نسبت به تعهداتش در برجام برای خود قائل نیست.
تاریخ انقضای برجام به پایان رسید/ اروپایی ها بزرگترین حامی حفظ برجام و ماندن ایران در این معاهده هستند
به گزارش چهاربهاران، البته همچنان که پیش بینی میشد آمریکا قرار بود تا زمانی در برجام بماند که این معاهده برایش دستاورد داشته باشد و زمانی که اهداف مورد نظرش را در برجام بدست آورد مشخصا درجا نخواهد زد و دلیلی نمی بیند تا خود را ملزم به اجرای توافقی کند که برایش دستاورد جدیدی ندارد و با وقاحت همیشگی اش سعی بر پیش آمدن و زياده خواهى های استراتژیکی آینده اش خواهد داشت.
 
قبلا مکررا بیان کرده بودیم آمریکا از عقب نشینی ایران که به معاهده برجام و دادن امتیازات فاحش ختم شد نتیجه بخش بودن استراتژی فشار از طریق تحریم ها را الگوبرداری کرده است و در ادامه نیز با ایجاد فشار از طریق تحریم های جدید سعی خواهد کرد تا ایران را عقب و عقب تر ببرد و به انجام خواسته ها و توقعات خود مجبور سازد.
 
البته آمریکا علاوه بر تلاش برای نیل به خواسته های جدید خود علاقه مند است که با وجود خروج خودش از برجام، ایران با ماندن در برجام همچنان نسبت به تعهدات هسته ای خود پایبند بماند. افزایش قیمت دلار برای ایجاد رعب و ترس در بازار اقتصادی از یک سو و تحرکات رژیم صهیونیستی بر علیه سوریه جهت ورود ایران به مقوله جنگ و تشویش اذهان ملت ایران از سوی دیگر برای این است که به دولت و ملت ایران القا کند هزینه های خروج از معاهده برجام و عدم پایبندی اش به تعداتي که در برجام داده برای جمهوری اسلامی بسیار زیاد و زیان آور است و با این ترفند ایران را همچنان نسبت به تعهدات هسته ای خود ملزم نگه دارد.
 
طرفهاى دیگر حاضر در معاهده برجام و اروپا اما خواهان حفظ 100% برجام هستند و هرگز نمی خواهند منافع و امتیازاتی را که بواسطه کنار رفتن سیم خاردارهاى تحریم از مرزهای ایران برداشته شد تا به راحتی کشور ما را به بازار مصرف کالاهای تولیدی خود تبدیل گردانند و اقتصاد به باد رفته خود را از این طریق نجات دهند از دست بدهند.
 
در حقیقت اروپایی ها بزرگترین حامی حفظ برجام و ماندن ایران در این معاهده هستند
کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به نکته مهم و قابل توجه حفظ برجام اروپایی ها اظهار کرد: برخلاف نظر برخی دولتمردان کشورمان، اروپا هرگز در مخالفت آمریکا و ترامپ، حامی پابرجا ماندن برجام نیست بلکه اتفاقا به خاطر موردى که بیان شد در حمایت از آمریکا که خواهان پایبند ماندن ایران نسبت به تعهدات هسته ای اش در برجام است به تبل حمایت از برجام می کوبد.
مرتضی دهقان افزود: اروپا برای حل این تناقض که چطور مي شود در عین اينکه از برجام حمایت میکند از خواسته های جدید آمریکا یعنی ایجاد محدودیت برای مسئله موشکی ایران و به ویژه ایجاد محدودیت در برد موشک های برد_بلند جمهوری اسلامی و همچنین کنترل و محدود کردن نفوذ و حضور ایران در کشورهای منطقه نیز حمایت می کند وقیحانه و حیله گرانه این پیشنهاد را مطرح کرده است که ایران در خصوص حل این موارد جدید وارد توافق و معاهده ای نو با این کشورها شود در عین اینکه به تعهداتش در برجام نیز پایبند باشد.
 
وی با اشاره به استراتژی حیله گرانه اروپا در مقابل ایران بیان کرد: در این وهله حساس دولتمردان و سیاسیون ایران باید با درک این استراتژی حیله گرانه اروپا و اقدامات فریب کارانه آمریکا با تهديدات و فشارهای اقتصادی و نظامی بر کشورمان، مراقب باشند تا با ورود به مذاکراتی جدید کشور را از چاله برجام و تعهدات هسته ای در چاه تعهدات منطقه ای و موشکی نیندازند و عزتمندانه نسبت به تعهداتی که در برجام داده اند و عمل هم کرده اند کنار روند و رسما از آن خارج شوند.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: البته در مذاکره شان با اروپایی ها هم به آنها گوشزد باید کرد که جهت خروج غیرقانونی آمریکا از معاهده بین المللی برجام آنها نیز باید پاسخگو باشند و اگر بر ادعای خود مبنی بر عدم همراهی با ترامپ راستگو هستند بر علیه این کشور وقیح و غیرمتعهد مواضعی درخور و متناسب بگیرند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 451512
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *