چابهار میزبان کارگروه ملی پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری

20 ارديبهشت 1397 ساعت 8:47

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در چابهار به عنوان اولین شهر غیر مرکز استان در کشور برگزار می‌شود.


به گزارش چهاربهاران، غلامرضا باغ شیرین اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه آسیب‌ اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد به طوری که 5 شهر این استان به عنوان شهرهای پیک حاشیه‌نشین کشور شناخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه زاهدان، زابل، ایرانشهر، کنارک و زابل شهرهای استان هستند که با آسیب حاشیه‌نشینی سروکار دارند، تصریح کرد: در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان مانند چابهار جمعیت حاشیه‌نشین به بالای 50 درصد رسیده است.
رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: به همین منظور برای اولین بار در کشور به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم پنجشنبه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در چابهار به عنوان اولین شهر غیر مرکز استان در کشور برگزار می‌شود و مدیرکل پیشگیری‌های وضعی کشور قوه قضاییه و رئیس کارگروه کشوری نیز در این همایش حضور خواهند داشت.
باغ شیرین بیان کرد: از بین 10 استانی که در آن‌ها دفاتر تسهیل گری بافت ناکارآمد و حاشیه‌نشین راه‌اندازی شده است سیستان و بلوچستان نخستین استانی است که دارای دو مجموعه دفاتر تسهیل گری است.
رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارکرد این دفاتر رفع موانع کالبدی، اجتماعی و فرهنگی و حقوقی در سکونتگاه‌های غیررسمی که اکنون در شهرهای زاهدان و چابهار راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/ تسنیم


کد مطلب: 451504

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451504/چابهار-میزبان-کارگروه-ملی-پیشگیری-گسترش-بافت-های-ناکارآمد-شهری

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir