۰
در راستای تبدیل‌شدن چابهار به قطب خودروسازی؛

ترانزیت محموله‌های یدکی شرکت‌های خودروسازی ایران از چابهار

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: در راستای تبدیل چابهار به قطب خودروسازی ایران در بلندمدت،در تفاهم‌نامه با شرکت‌های خودروسازی ایران، بخشی از محموله‌های یدکی آن‌ها از چابهار ترانزیت می‌شود.
ترانزیت محموله‌های یدکی شرکت‌های خودروسازی ایران از چابهار
به گزارش چهاربهاران، غلامرضا پناه بابیان این‌که تبدیل چابهار به قطب خودروسازی ایران از برنامه‌های بلندمدت منطقه آزاد چابهار است، اظهار کرد: فعلاً تا با استقرار صنایع وابسته و تکمیلی فولاد و پتروشیمی و توسعه زیرساخت، مزیت‌های لازم را چابهار برای تبدیل‌شدن به قطب خودروسازی پیدا کند، با تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو، تفاهم‌کردیم که آن‌ها بخشی از محموله‌های یدکی خود را که قبلاً به‌صورت متمرکز از بندرعباس وارد می‌کردند از چابهار وارد و ترانزیت کنند.
وی افزود: دو محموله از این دو شرکت خودروسازی هم‌اکنون در انبارهای ماست و منتظر ترخیص گمرک است، با شرکت‌های خودروسازی دیگر نیز در حال رایزنی برای انتقال همه محموله یدکی آن‌ها به چابهار هستیم که در دست مطالعه است.
معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این اقدامات در راستای تبدیل‌شدن چابهار به قطب خودروسازی هستند امانگاه ما در برنامه بلندمدت برای تولید خودرو در اینجا بیشتر بازارهای خارجی است. سالانه بیش از چهار میلیون و 300 هزار خودرو نیاز کشورهای آسیای میانه است و از این رقم حدود یک‌میلیون و 300 هزار خودرو وارد می‌شود .
پناه اضافه کرد: ازآنجایی‌که چابهار مسیری اقتصادی، به‌صرفه و مطمئن برای کشورهای آسیای میانه است، اگر ما بتوانیم در برنامه خود در وهله اول ترانزیت و در وهله دوم تولید و مونتاژ 100 هزار خودرو را به این کشور‌ها هدف‌گذاری کنیم و سپس آن را تا 300 هزار خودرو افزایش دهیم، گام مهمی برای تبدیل چابهار به قطب خودروسازی برداشتیم .
وی گفت: ازآنجایی‌که بازار کشورهای آسیای میانه و افغانستان بازار متوسطی ازنظر قدرت خرید مردم است، ما پیشنهادهایی از سوی سرمایه‌گذاران برای ایجاد تأسیسات خودروسازی و نونوار کردن خودروهای دست‌دوم ایرانی و خارجی و سپس صادرات آن‌ها به کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه داشتیم که بستر و تقاضای آن وجود دارد .
معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: بستر صادرات،ترانزیت و تولید و مونتاژ خودرو در چابهار وجود دارد، دو پارامتر برای ایجاد قطب خودروسازی در چابهار نیاز است، اول ایجاد تأسیسات و صنایع تکمیلی که در حال ایجاد شدن است و دوم برای صادرات و ترانزیت، تسهیل در روابط بانکی ایران با دنیا چراکه درصورتی‌که ما بخواهیم حجم زیادی از خودرو را به این کشورها بفروشیم باید بتوانیم نقل و انتقالات پول را هم به‌راحتی انجام دهیم که سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی دارند و لازم است سیستم بانکی ایران و دنیا مقداری تسهیل‌تر شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 451492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *