مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار:

کشاورزی در چابهار برای 24 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است

3 ارديبهشت 1397 ساعت 13:13

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: 12 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در شهرستان چابهار برای بیش از 24 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.


غلامحسین بامبری در گفت‌وگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در بخش کشاورزی شهرستان چابهار سالیانه 80 هزار تن انواع محصولات پرارزش و متنوع باغی، 500 هزار تن محصولات زراعی، سبزی و صیفی فصلی و خارج فصل و گیاهان علوفه‌ای و بالغ‌بر چهار هزار و 936 تن انواع محصولات دامی باارزش اقتصادی تولید می‌شود .
وی تصریح کرد: سالانه 580 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان چابهار در صورت وجود آب و تداوم بارندگی‌های فصلی تولید می‌شود .
مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: بیش از 100 هزار هکتار اراضی حاصلخیز مستعد کشاورزی در سواحل مکران و شهرستان‌های چابهار و کنارک وجود دارد و این‌درحالی است تنها 22 هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری، سبزی، صیفی و زراعی می‌رود و بقیه به دلیل بی‌آبی و خشکسالی هرچند ارزشمند و مستعد اما بلااستفاده هستند.
بامری بابیان این‌که بحران بی‌آبی هم‌اکنون سد راه توسعه ظرفیت‌های بی‌بدیل کشاورزی در سواحل مکران شده، گفت: برای عبور از این بی‌آبی طرح احداث یک گلخانه با فرآیند شیرین‌سازی آب دریا از مدت‌ها پیش در دستور کار قرارگرفته و به‌زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد .
انتهای پیام/


کد مطلب: 451439

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451439/کشاورزی-چابهار-24-هزار-نفر-اشتغال-ایجاد-کرده

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir