۰

مجوزهای زیست‌محیطی 6 طرح پتروشیمی در چابهار صادر شده است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: 6 طرح پتروشیمی در این منطقه مجوزهای زیست‌محیطی را دریافت کرده‌اند.
مجوزهای زیست‌محیطی 6 طرح پتروشیمی در چابهار صادر شده است
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی با بیان این‌که هر واحد صنعتی به‌ویژه واحدهای پتروشیمی تا زمانی که مجوزهای زیست محیطی را دریافت نکنند موفق به راه‌اندازی و احداث نخواهند شد، اظهار کرد:‌ از مجموع 18 طرح پتروشیمی که برای ساخت در منطقه آزاد چابهار تهیه شده، 6 طرح موفق به دریافت مجوزهای زیست‌محیطی شده است .
وی افزود:‌ از 6 واحد پتروشیمی که مجوز گرفته‌اند، سه واحد یوتیلیتی است که پشتیبان واحدهای پتروشیمی دیگر برای تأمین آب، برق و زیرساخت‌ها خواهند بود و سه واحد دیگر نیز آغاز به ساخت کرده‌اند .
کردی با اشاره به این که یکی از واحدهای پتروشیمی که در منطقه آزاد چابهار وارد مراحل اجرایی شده تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: هر واحد پتروشیمی تا پایان زنجیره به 1.2میلیارد دلار تا 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد .
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد:‌ اگر سه واحد پتروشیمی را که وارد مراحل اجرایی شده‌اند با حداقل سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلار در نظر بگیریم، اتمام آنها به 3.6 میلیارد دلار سرمایه‌ نیاز دارد.
کردی با بیان این‌که راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی به خط انتقال گاز وابسته است، یادآور شد:‌ پایان پروژه‌های پتروشیمی در چابهار به زمان انتقال خط لوله گاز وابسته است و این طرح‌ها با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند اجرای کار خود را با سرعت انتقال خط گاز به این منطقه تنظیم کرده‌اند .
وی گفت: براساس برنامه‌های اعلام شده از سوی پیمانکار خط لوله انتقال گاز و همچنین واحدهای پتروشیمی، 20 تا 22 ماه دیگر احداث این طرح‌ها به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 451375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *