۰
هم‌زمان با برگزاری کنسرت بزرگ گروه موسیقی "آدینک" انجام شد؛

رونمایی از بزرگ‌ترین المان موسیقی استان سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار

هم‌زمان با اجرای کنسرت بزرگ گروه موسیقی "آدینک" به سرپرستی "محمدعلی دلنواز" از بزرگ‌ترین المان موسیقی (بنجو) استان سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار رونمایی شد.
رونمایی از بزرگ‌ترین المان موسیقی استان سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار
به گزارش چهاربهاران، آیین رونمایی از ساز بنجوی ۳.۵ متری با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران سازمان، هنرمندان و شرکت‌کنندگان در جشنواره"بهار در چابهار" محل برگزاری کنسرت بزرگ گروه موسیقی"آدینک" صورت گرفت.
طراح و سازنده این المان موسیقی "بهروز بردبار" از هنرمندان مجسمه‌ساز استان سیستان و بلوچستان هستند که آثار وی در نقاط مختلف استان دیده می‌شود.
"محمدعلی دلنواز" سرپرست و تنظیم‌کننده گروه موسیقی آدینک، نوازنده و سازنده ساز بنجو در حاشیه برگزاری این کنسرت گفت: بنجو یکی از سازهای بلوچستان است که ۷۰ الی ۸۰ سال و به روایتی ۱۰۰ الی ۱۲۰ سال پیش از ژاپن به بلوچستان آورده شده و پس از تغییرات اساسی و هویت‌سازی کامل مطابق بافرهنگ موسیقایی بلوچ را پیداکرده است.
محمدعلی دلنواز آهنگساز، نوازنده، خواننده و سازنده بنجو فعال درزمینهٔ موسیقی بلوچستان و موسیقی تلفیقی بیش از ۱۹۰۰ اجرا و ۵۰ آلبوم موسیقی در ایران و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود دارد.
 
سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 451339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *