۰
رئیس آتش نشانی چابهار مطرح کرد؛

هشدار چهارشنبه سوری به خانواده های چابهاری/ بیش از ۲۰ اطفأ حریق لاستیک در سال گذشته

رئیس آتش نشانی چابهار گفت: خانواده ها در چابهار و کنارک، نوجوانان و فرزندان خود را در چهارشنبه سوری تحت کنترل قرار دهند و روشن کردن آتش در حضور بزرگترها انجام شود.
هشدار چهارشنبه سوری به خانواده های چابهاری/ بیش از ۲۰ اطفأ حریق لاستیک در سال گذشته
ابوالحسن سراوانی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: طی اطفأ حریق های چهارشنبه سوری سال گذشته بیش از ۲۰ مورد سوزاندن لاستیک و پرتاب بمب دستی در سه محدوده چابهار صورت گرفت.
وی با ابراز نگرانی از چهارشنبه سوری های سال گذشته در چابهار افزود: در حال حاضر بیشترین مورد آتش سوزی در شهرستان مربوط به سوزاندن لاستیک های فرسوده بوده است که علاوه بر به زحمت انداختن کادر آتش نشانی، ایجاد مزاحمت و نارضایتی مردم شهر را در پی دارد.
سراوانی ادامه داد: آتش زدن لاستیک باعث آلودگی هوای شهر شده و علاوه بر خطرات سوختگی و سیاه کردن آسفالت شهری، ابتلای به سرطان ریوی را در پی دارد.
رئیس آتش نشانی چابهار ترقه بازی و آتش زدن لاستیک را غیرقانونی دانست و تصریح کرد: اگر کودکان و نوجوانان علاقمند به روشن کردن آتش در این شب می باشند با احتراق کوچک توسط بزرگسالان به ایجاد این رسم بپردازند در غیر اینصورت حضور در خیابان و آتش زدن لاستیک، نوعی بر هم زدن نظم عمومی تلقی شده و تبعات قانونی دارد.
​وی با اشاره به آماده باش بودن ارگان های امدادی در کشور خاطرنشان کرد: آتش نشانی همواره دوستدار و حافظ جان مردم بوده است لذا جوانان و نوجوانان با در نظر گرفتن نکات ایمنی از ترقه بازی و آتش زدن لاستیک در سطح شهر پرهیز کنند تا با خاطره ای بد به پیشواز عید 97 نروند.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 451304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *