۰

رقابت‌های فوتبال روستاییان در چابهار

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های فوتبال روستاییان و بازی‌های بومی محلی در روستای تیس چابهار برگزار شد.
رقابت‌های فوتبال روستاییان در چابهار
به گزارش چهاربهاران، محمدامیر براهویی رئیس اظهار کرد: رقابت‌های فوتبال روستاییان با حضور هشت تیم از روستای تیس چابهار شرکت داشتند که در قالب دو گروه چهار تیمی به رقابت پرداختند.

وی افزود: مسابقات "بازی‌های بومی محلی" با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار، شورای اسلامی و دهیاری تیس، اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان چابهار در روستای تاریخی تیس برگزار شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های هفت‌سنگ مهارتی، دالپلان، چوب کشی سنتی، تیرکمان سنتی و طناب‌کشی در دو بخش (بانوان و آقایان) در مجموعه ورزشی تیس باستان انجام شد.

وی ادامه داد: حرکات زیبا و نمایشی ژیمناستیک کاران شهرستان چابهار استاد غریب پرکان و کاراته‌کاران( کیوکوشین ) استاد فرزاد فاضلی و همچنین پخش موسیقی محلی از دیگر بخش‌های فرهنگی و ورزشی این مسابقات بود.

براهویی گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

انتهای پیام/



 
 
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 451205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *