۰
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبرداد:

صید با قلاب ماهیگیری کیفی سازی در صنعت شیلاتی

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آموزشی صید ماهی با قلاب می تواند تاثیر بسزایی در کیفی سازی صنعت شیلاتی و ماهی گیری داشته باشد به طوری که می توان ماهیان بزرگتر را با اوقات مفرحی برای کسانی که قادر به ماهیگیری با تور نیستند ایجاد کرد.
صید با قلاب ماهیگیری کیفی سازی در صنعت شیلاتی
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: روش صید لانگ لاین یکی از روشهای بسیار مفید می باشد که اکنون مورد تأکید سازمان شیلات و این اداره کل است و با توجه به این ضرورت، اجرای کارگاه آموزشی با همکاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران برای صید با قلاب برنامه ریزی و اجرا می شود.
وی با اشاره به کم هزینه بودن صید با قلاب افزود: یکی از بزرگترین دغدغه ها و مشکلات صیادان عزیز خرید تور ماهیگیری می باشد که با اجرای این روش صید علاوه بر ارائه ماهی با کیفیت بالا، به جهت خرید تور نیز صرفه جویی بسیاری برایشان محقق خواهد شد.
میرمرادزهی ادامه داد: چابهار دارای ظرفیتهای بسیار بالایی می باشد که یکی از مهمترین آنها حوزه شیلات می باشد که می توان زمینه توسعه پایدار منطقه و کشور را فراهم نماید به طوری که با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شیلاتی منطقه می توان هر چه سریع تر موجب این رشد و توسعه شد.
مدیر کل شیلات استان صید ماهی با قلاب را کیفی عنوان و تصریح کرد: روش هاي صيد قلاب از جمله روش صيد رشته قلاب طويل (لانگ لاين) از جمله روشهاي صيد انتخابي محسوب مي شود كه مورد توصيه  سازمانهاي بين المللي مثل سازمان خوار و بار كشاورزي جهاني (فائو) و كميسيون تون ماهيان اقيانوس هند بوده که ضمن انجام صید انتخابی و کاهش صید ضمنی، منجر به حفظ كيفيت و ارتقاء ارزش افزوده محصولات صيد شده مي گردد و باعث بهبود منافع بهره برداران و افزايش توجيه اقتصادي فعاليت خواهد شد.
به گفته وی سهم جمهوری اسلامی ایران از میزان صید تون ماهیان و شبه تون ماهیان اقیانوس هند سالانه حدود250 هزار تن است که در سال 1395 حدود 130 هزار تن انواع تون ماهیان از آبهای فراساحلی صید شد.
​انتهای پیام/ک
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 451185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *