۰
مدیر توسعه و تجارت سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح کرد؛

تامین برنج جنوب شرق کشور به واسطه شهرک های صنعتی چابهار

مدیر توسعه و تجارت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار توانایی 400 تا 500 هزار تن برنج مورد نیاز کشور را دارد و می تواند برنج چندین استان شرق کشور را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تامین کند.
تامین برنج جنوب شرق کشور به واسطه شهرک های صنعتی چابهار
محمد میری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در سالهای اخیر 25 مجوز برای تولید و فرآوری برنج در منطقه آزاد چابهار صادر شده است و هم اینک 14 شرکت سرمایه گذاری فرآوری، بسته بندی و تولید برنج در این منطقه فعال می باشد.
وی با اشاره به فرآوری برنج پاکستانی با رویه واردات در منطقه آزاد چابهار افزود: مهمترین اهداف ایجاد کارگاه ها و کارخانه های مختلف از جمله کارخانه تولید و فرآوری برنج در منطقه آزاد چابهار کمک به رونق کسب وکار خرد، توجه به اشتغال افراد بومی و به ویژه زنان سرپرست خانوار می باشد.
مدیر توسعه و تجارت سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: 14 کارخانه تولید و فرآوری برنج تاکنون برای 347 نفر اشتغالزایی کرده اند و علاوه بر این 300 نفر از زنان سرپرست خانوار برای دوخت کیسه های برنج بکارگیری شده اند.
میری تصریح کرد: برای فرآوری و تولید سالانه 400 تا 500 تن برنج بیش از 10 هزار شغل ایجاد خواهد شد و توسعه این منطقه را در پی خواهد داشت به طوری که محصول بعد از ورود از کشور پاکستان در کارخانه ها طی عملیات فرآوری به محموله باکیفیت تر مبدل و در بازار به فروش می رسد.
وی استفاده از ظرفیت های کشور های همسایه را موقعیت های راهبردی دانست و عنوان کرد: این منطقه آزاد با توجه به موقعیت و فاصله نزدیک با کشور پاکستان می تواند بخش زیادی از برنج مورد نیاز کشور را با قیمت ارزان و اشتغالزایی نیروی کار ایرانی وارد کند به طوری که مهمترین حسن راه اندازی کارخانه تولید و فرآوری برنج اشتغالزایی است که این مهم همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان می باشد.
​انتهای پیام/ک
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 451082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *