۰
امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه امروز؛

جانفشانی 29 ملوان ایرانی در میدان های اقتصادی جهاد بود/امروز پیروی از مقام معظم رهبری واجب الهی است

امام جمعه چابهار گفت: پیکر مطهر 29 ملوان کشورمان در میدان های اقتصادی سوخت و به دریا رفت که در این رابطه همه ملت داغدار می باشند.
جانفشانی 29 ملوان ایرانی در میدان های اقتصادی جهاد بود/امروز پیروی از مقام معظم رهبری واجب الهی است
به گزارش چهاربهاران حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: بدن مطهر ۲۹ نفر از ملوانان کشتی ایرانی به اعماق دریا رفت و همه ملت در تجلیل و تعزیت این عزیزان شریک می باشند و امیدواریم با اولیای خدا محشور شوند.
وی با اشاره به برخی استدلال های دشمنانه افزود: برخی می گویند آن زمان هم از شاه باید اطلاعات می کردیم، امروز هم باید از ولایت فقیه اطاعت کرد در جواب به این شبهات قرآن زیبا فرموده است، وقتی زلیخا و یوسف به سمت در می دویدند، یوسف به سمت خدا می دوید و زلیخا پشت سر یوسف بخاطر هوای نفس می دوید.
وی بااشاره به پشت سر ولایت فقیه حرکت کردن عنوان کرد: این اطاعت یعنی عمل به فرمان خدا، رسول مکرم (ص) اسلام و امام زمان (عج) که فرمودند در زمان غیبت ما از فقیه عادل پیروی کنید.
امام جمعه چابهار مسئله ولایت فقیه را عظیم دانست و ادامه داد: امروز هم مسئله اول مسلمان موضوع آزاد سازی فلسطین است و بالاترین منکر اسرائیل می باشد که براساس اطاعت از ولی فقیه به سرانجام خواهد رسید.
وی با اشاره به ظلم های در دنیا ادامه داد: آلودگی فسانی عامل بدبختی های بشری می باشد که باعث تمایلات شهوانی، قدرت طلبی و دنیا طلبی ها می شود، یکی از شهدای تخریب هشت سال دفاع مقدس عقیده داشت قبل از اینکه از سیم خاردار ردی شوی باید از سیم خاردار دلت رد شده باشی.
امام جمعه چابهار عنوان کرد: محبت، دوستی، غیرت و شجاعت ارزش های انسانی محسوب می شود و انسانی که از خوی های حیوانی پاک باشد او سالم است.
حجت الاسلام موسوی به نقل از کلمات قصار ۳۸۱ نهج البلاغه تصریح کرد: ای انسانها تهی دستی و فقر نوعی بلا است اما بدتر از فقر بیماری های بدن می باشد برای مثال کسی که به بیماری سرطان مبتلا است می گوید ای کاش فقیر بودم ولی سلامتی در بدن داشتم، ولی از بیماری بدن بدتر بیماری قلبی مانند بخل، کینه و حسادت می باشد و عذاب آور تر است.
انتهای پیام/ک
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 451038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *