۰

گردشگری و مسافرت دریایی چابهار دستخوش ناتوانی و کم کاری اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

معاون مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان در آذر ماه 96 در بازدید اصحاب رسانه از توقف خط دریایی چابهار مسقط بیش از 9 ماه از سال جاری خبر داد و و عدم پرداخت یارانه را دلیل بر این پس رفت موقعیتی عنوان کرد که باز هم جای تامل دارد.
گردشگری و مسافرت دریایی چابهار دستخوش ناتوانی و کم کاری اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران بر طبق دانشنامه جغرافیایی، مسقط به عنوان پایتخت کشور عمان قرار دارد و دارای جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر می باشد که در صورت برقراری ارتباط دریایی و ورود گردشگران عمانی به چابهار با این ظرفیت از جمعیت می تواند تحولی شگرف در صنعت گردشگری چابهار ایجاد کند.
سید حسن ابراهیمی با اشاره به هزینه کرد ۵ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوری برای ساخت و تجهیز این بندر و ایجاد تأسیسات ایکس ری و بازرسی برای سفرهای دریایی خارجی در بندر شهید کلانتری برای توسعه گردشگری و سفر دریایی گفته بود ایجاد این تجهیزات سبب شد تا حداکثر زمان مورد نیاز برای بازرسی و کنترل پاسپورت و روادید و ورود و خروج مسافران از مرزهای دریایی کشور به حداکثر ۲ ساعت کاهش یابد با این حال بیش از ۹ ماه است که خط دریایی چابهار ـ مسقط متوقف و درنتیجه بهره برداری از تأسیسات بندر شهید کلانتری متوقف شده است.
به گفته وی سازمان بنادر ودریانوردی هیچ درآمدی از گردشگری و سفرهای دریایی ندارد و حتی در سال گذشته یک میلیارد تومان به بخش خصوصی یارانه داد تا موضوع گردشگری دریایی و ایجاد خط دریایی مسقط ـ چابهار اجرایی شود ولی هیچ اتفاقی حاصل نشد.
به گفته ابراهیمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه، گمرک، شرکت کشتیرانی، مرکز قرنطینه باید گردشگری دریایی چابهار رونق ببخشند و اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تقصیری در این کم کاری ندارد.
حال این سوال پیش می آید اگر مشکل کمبود هزینه ها بوده چرا اداره بنادر و دریانوردی یک میلیارد تومان به بخش خصوصی و پنج میلیارد تومان برای تجهیز بندر در این خصوص هزینه کرده است پس این وسط نیازی به یارانه ارگان های ذیر ربط برای توسعه این پروژه نبوده است و طبق گفته معاون اداره بنادر و دریانوردی چابهار اگر سازمان میراث، وزارت امور خارجه و ... باید این صنعت را رونق ببخشند پس چرا دولت این ارگان را به عنوان متصدی این امر انتخاب کرده است؟
انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 450986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *