۰
مدیر جهاد کشاورزی چابهار خبر داد:

سه نژاد دامی شاخص گوسفند، گاو و مرغ دشتیاری دارای قابلیت اشتغالزایی در کشور

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: منطقه دشتیاری(بخش های دشتیاری و پلان) از توابع شهرستان چابهار ظرفیت های فراوانی در پرورش دام و طیور دارد که سه نژاد اصیل گاو، گوسفند و مرغ دشتیاری در صورت سرمایه گذاری و توجه ویژه از سوی دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد هزاران شغل و افزایش تولید گوشت سفید و قرمز می شود.
سه نژاد دامی شاخص گوسفند، گاو و مرغ دشتیاری دارای قابلیت اشتغالزایی در کشور
غلامحسین بامبری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این شهرستان و منطقه دشتیاری از نظر قابلیت های دامی سه نژاد دامی شاخص کشور را دارد که می توان به گاو بومی دشتیاری، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد.
وی با اشاره شرایط مرطوب هوای چابهار برای تولید دام افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و مستعد و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده های مورد نیاز دامی از جایگاه ویژه ای در شهرستان چابهار برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: هم اینک 12 هزار و 310 راس از نژاد گاو دشتیاری در حوزه شهرستان چابهار وجود دارد که از مزیت های آن می توان به گوسفند نژاد بلوچی اشاره کرد که در برابر گرما و مسیرهای طولانی مقاوم و از استعداد زیادی درظرفیت تولید شیر و پشم و تأمین گوشت برخوردار می باشد..
بامبری اظهار کرد: طیور (مرغ وخروس)بومی دشتیاری که مهمترین خصوصیت بارز آن سریع کرچ شدن بوده و برای جوجه کشی و تولید گوشت سفید بسیار مستعد و مناسب است.
وی با اشاره به تعداد دام در شهرستان خاطرنشان کرد: درحال حاضر جمعاً حدود 182 هزار و 553 واحد دامی شامل 12 هزار و 624 رأس گاو و گوساله 11 هزار و 90 رأس گوسفند و بره، 41 هزار و 760 رأس بز و بزغاله، 10 هزار و 103 نفر شتر و 52 رأس گاو میش در شهرستان چابهار وجود دارد.
بامبری اذعان کرد: سالانه بطور متوسط بالغ بر سه هزار و 539 تن شیر و هزار و 240 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.
​انتهای پیام/ک
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 450896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *