۰
گزارشی از بحران بی آبی در روستاها؛

روستاهای جنوب شرق کشور همچنان گرفتار بی آبی هستند/ رنج 245 خانوار روستای سیدآباد کنارک از آب آشامیدنی ناسالم

معضل بی آبی برای روستا‌نشینان تبدیل به بحران جدی شده و مردم این مناطق از بی‌آبی رنج می‌برند و امان مردم را بریده است.
روستاهای جنوب شرق کشور همچنان گرفتار بی آبی هستند/ رنج 245 خانوار روستای سیدآباد کنارک از آب آشامیدنی ناسالم
به گزارش چهاربهاران، بهره مندی از آب شرب سالم حق هر انسانی در دنیای امروز است، آبی که طبیعت در اختیار انسان قرار می دهد دارای املاح و احیانا موجودات ذره بینی مضری است که سازگار با سیستم بدن انسان نیست لذا برای قابل استفاده و شرب از موادی که آن را برای شرب ممکن سازد استفاده می شود که عدم استفاده از این مواد در آب شرب سبب بروز بیماریهایی خاص در افراد خواهد شد.

روستای سیدآباد از توابع شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان فاقد آب شرب و سالم بهداشتی هستند این مسئله ای نگران کننده برای ساکنین این روستا شده است و هیچ اقدامی برای لوله گذاری انجام نشده است.

یکی از ساکنین روستای محروم سیدآباد به خبرنگار چهاربهاران از کنارک گفت: مشکلات زیادی در روستا وجود دارد که یکی از مهم ترین انها مشکل آب شرب است و چندین ساله تمامی اهالی روستا از این بابت رنج میبرند.

مطلب باور در خصوص لوله کشی سازمان اداره اب شهرستان کنارک افزود: در روستای سیدآباد لوله کشی آب در روستا اقدام شده است اما لوله گذاری را به امان خدا رها کرده اند و از آبرسانی به این روستا خبری نیست.

وی با ابراز گلایه نسبت به کمبود آب آشامیدنی در این روستا ادامه داد: در این روستا بیش از 245 خانوار زندگی می کنند و کمبود آب آشامیدنی مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرده است.

 باور افزود: برای داشتن آب شرب سالم و بهداشتی باید هزینه های بالای را برای گرفتن تانکر آب که از شهرستان کنارک آب گیری می کند و به روستا می آید بپردازیم و در بیشتر مواقع اکثر روستانشینان بدون آب مانده اند و هزینه یک تانکر اب شرب به قیمت 45 هزار تومان برای ساکنین روستا هزینه بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان روستا چند سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و به اداره آب و فاضلاب شهرستان مراجعه کرده ایم که انها گفته اند نبود لوله باعث نیمه ماندن کار لوله گذاری شده است.

انتهای پیام/ خ

 
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 450847
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *