مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

رها سازی پنج هزار بچه ماهی در پروژه اقتصاد مقاومتی در قفس های دریایی

22 آذر 1396 ساعت 11:46

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در پروژه اقتصاد مقاومتی صید دریایی پنج هزار بچه ماهی سیبس و سیبرم درون قفس های دریایی کنارک و چابهار رها سازی خواهند شد.


هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: برای پروش ماهی در قفس در محدوده چابهار و کنارک هشت قفس پرورش این نوع ماهی در هفت نقطه توسط سه شرکت در نظر گرفته و نصب و زمین مورد نظر پیشتیبانی در خشکی به عنوان شهرک شیلاتی در رودیک مشخص شده است.

وی با اشاره به نوع این ماهی ها افزود: پنج هزار بچه ماهی آماده رهاسازی در قفس‌ها برای پرورش می باشد و نوع ماهی که قرار است در این قفس‌ها پرورش یابد از نوع سیبس و سیبرم است و از طرفی دیگر به دنبال آن هستیم که در کنار این دو نوع ماهی بچه ماهی مانند حلوا سفید و شیر و میش ماهی را که از ارزش غذایی و اقتصادی خوبی برخوردار است پرورش یابد.
وی با اشاره به پروژه تولیدی ماهی عنوان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که اعتبارهای خوبی برای آن در نظر گرفته شده است و از تأکیدهای مقام معظم می باشد چرا که اگر ذخایر دریا کم شود از این طریق می‌توان ماهی مورد نظر را تامین کرد.
میر مرادزهی ادامه داد: از سال گذشته 59 شرکت داخلی برای پرورش ماهی در قفس اعلام آمادگی کرده اند که با صدور مجوز قفس‌های بیشتری در دریا جانمایی می‌شود در حال حاضر ظرفیت پرورش ماهی در قفس در این منطقه 200 هزار تن در سال پیش بینی شده است.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون 20 درصد از ظرفیت صیادی در سواحل چابهار وکنارک استفاده شده است که اگر بتوان از ظرفیت‌های خوب دریا استفاده کرد می‌توان بهبود معیشت و اقتصاد و بخش عظیمی از اشتغال کشور را تأمین کرد.
وی با استقبال از حضور سرمایه گذاران ادامه داد: با بهبود شرایط جوی هوا کار پرورش ماهی در قفس تا اسفند ماه در چابهار آغاز شده و برداشت آن هم پنج ماه بعد از آغاز پرورش صورت می‌گیرد به طوری که تاکنون برای پرورش و تولید یک هزار تن ماهی در قفس، مجوز صادر شده است و افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
مدیرکل شیلات استان تشریح کرد: برای پرورش ماهی در قفس سه نفر به صورت مستقیم مشغول کار می‌شود و این طرح می‌تواند زمینه اشتغال شمار زیادی از جوانان جویای کار را فراهم کند این طرح یکی از بهترین روش‌ها برای پرورش انواع آبزیان دریایی است به طوری که پرورش دهنده از هرنوع خطر و حوادث، توفان ها و سرقت شناورهای صیادی توسط دزدان دریایی ایمن است و بر اساس سرمایه گذاری و تعداد قفس میانگین ماهی پرورشی را با کیفیت بالا برداشت می‌کند.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450804

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450804/رها-سازی-پنج-هزار-بچه-ماهی-پروژه-اقتصاد-مقاومتی-قفس-های-دریایی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir